/
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

ایمن‎سازی لوله‎های جداری یک حلقه چاه در میدان نفتی کوپال

رئیس دستگاه حفاری ۸۷ فتح مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری ایران از ترمیم اساسی و ایمن‎سازی لوله‎های جداری یک حلقه چاه تولیدی در موقعیت میدان نفتی کوپال در مناطق نفت‎خیز جنوب خبر داد.
کد خبر : ۱۱۰۷۷

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، اکبر صفایینژاد گفت: پس از یک هفته کار مستمر متخصصان و کارکنان مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ این شرکت و همکاری واحدهای ذی‌ربط در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون، عملیات ترمیم لولههای جداری یک حلقه چاه تولیدی در میدان نفتی کوپال با موفقیت به پایان رسید.

وی با بیان اینکه نخستین بار است که ترمیم لولههای جداری در عمق ۱۲ متر انجام میشود، افزود: این چاه نفتی در لایه آسماری حفر شده و ۳ هزار و ۶۶۴ متر عمق دارد که هنگام تعمیر، به وسیله دستگاه حفاری ۸۷ فتح شرکت ملی حفاری مشخص شد و لولههای جداری چاه در سطح، مستهلک شده بود که با همکاری کارفرما ترمیم لولهها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دستگاه حفاری ۸۷ فتح مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری اظهار کرد: پس از ایمنسازی چاه و پلاک سیمان با توجه به فشار چاه در چهار نقطه مقطع و در مجموع به میزان ۸۰۰ متر، دکل در محل پیادهسازی و گودبرداری در ابعاد ۲۰ در ۲۰ و عمق ۱۲ متر انجام شد و با حفظ ضوابط ایمنی از نظر گازسنجی، لولههای جداری از سوی کارکنان خارج شدند.

صفایینژاد با بیان این مطلب گفت: لولههای جداری ۱۸ و پنج هشتم، لولههای ۱۳ و سه هشتم و ۹ و پنج هشتم اینچ از دهانه چاه خارج و لولههای جدید جایگزین و مراحل آزمایشهای فنی شامل تست جوش و سیمان با موفقیت انجام شد.

وی افزود: پس از قرار دادن سه لوله جداری، یک لوله جداری با قطر ۲۸ اینج نیز نصب و عملیات سیمانکاری اطراف آن انجام و در نهایت عملیات خاکریزی پیرامون چاه از سوی کارکنان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد.

رئیس دستگاه حفاری ۸۷ فتح مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری اظهار کرد: بنا به نظر کارفرما، ایجاد سلر و تعمیر لوکیشن برای تعمیر چاه در دستور کار قرار دارد که تا زمان انجام آن، دستگاه حفاری ۸۷ به طور کامل از محل ترخیص میشود.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر