/
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

نشت یابی بیش از یک‌هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز زنجان در 5 ماهه امسال

مدير عامل شركت گاز استان زنجان از نشت‌یابی بیش از یک‌هزار کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز با همت واحد بازرسی فنی این شرکت در 5 ماهه سال 97 خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۳۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شرکت ملی گاز ایران، موسي احمدلو با اعلام اینكه در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملی گاز ایران، بازرسی هایی از پروژه های در حال اجرا، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت پذیرفته، ابراز داشت: تا پايان مرداد؛ بیش از يك‌هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و حدود ۴۰ هزار انشعاب مورد نشت یابی قرار گرفته است.

وي افزود: عملیات نشت یابی از كل خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در سطح استان زنجان تا پايان سال 97 معادل40 درصد کلیه خطوط گاز در استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: علاوه بر اين اقدامات؛ همچنین در 5 ماه گذشته، تعداد قابل ملاحظه‌ای از انشعابات و علمک‌های گاز، ايستگاه گاز و حوضچه شیرآلات نیز در استان زنجان مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده نشت يابي شده است.

احمدلو با اشاره به اهمیت تأمین ایمن و پایدار گاز برای مشترکین و اهميت نگهداري و مراقبت از تأسيسات گازدار بويژه تأسيسات مدفون، بر لزوم بازرسی‌های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز تاکید كرد و اظهار داشت: این بازرسی‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی و کاهش هدررفت گاز و کاهش آلودگی های زیست محیطی شده و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

وی در ادامه، با بیان اينكه واحد بازرسي فني تمام تلاش خود را براي انجام درست و به موقع وظايف محوله در جهت استمرار پایداری جریان گاز در استان، صيانت از تاسيسات گازرساني و پايش وضيعت بهره برداري ايستگاه‌هاي تقليل فشار آنها طبق دستورالعمل هاي مربوطه به كار مي‌بندد، افزود: با آموزش های صحیح و نیز برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و دستگاه های پیشرفته، اجرای این امر با دقت و کیفیتی بالا انجام مي گيرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پايان با اشاره به موفقيت واحد بازرسی فنی در انجام تست‌های كراش در خود شرکت گاز استان زنجان، تصريح داشت: اين واحد با انجام تست لهیدگی (کراش) و اتصالات پلی اتیلن در راستاي مدیریت بهتر عملیات نشت یابی، گام‌هاي موثري در تسريع ثبت هر چه دقیق تر و جامع تر بازرسی ها و نشت‌یابی‌ها و ارسال به نمايندگان كارفرما، برداشته است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر