/
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

آخرین خبرها از اسفندیار، رشادت و سلمان/ راهبری لایه نفتی پارس جنوبی به نفت فلات قاره واگذار شد

به گفته بورد، ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید نفت در شرکت نفت فلات قاره وجود دارد و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، امکان استفاده حداکثری از این ظرفیت ظرف سه سال آینده فراهم می‎شود.
کد خبر : ۱۱۳۴

نبض نفت- وزارت نفت مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از برنامهریزی برای اجرای پروژههای نگهداشت و افزایش تولید در میدانهای سلمان، ابوذر، درود و ... از محل سرمایهگذاریهای آینده خبر داد و افزود: با ۲ شرکت ایرانی درباره توسعه میدان اسفندیار در حال مذاکرهایم و در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد، توسعه این میدان با هدف تولید روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار بشکه نفت در دستور کار قرار میگیرد.

به گفته بورد، ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید نفت در شرکت نفت فلات قاره وجود دارد و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، امکان استفاده حداکثری از این ظرفیت ظرف سه سال آینده فراهم میشود.

وی به ۶۰ تا ۷۰ هزار بشکه افت طبیعی تولید سالانه در مخازن این شرکت اشاره کرد و گفت: افزون بر نگهداشت تولید، برنامه افزایش تولید هم به صورت مجزا در دستور کار نفت فلات قاره قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره همچنین از مذاکره با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای تکمیل طرح توسعه میدان رشادت خبر داد و با اشاره به برنامهریزی برای حفاری ۶ حلقه چاه در سکوی S۱ میدان نفتی سلمان با هدف افزایش تولید در این میدان، درباره میدان گازی سلمان هم گفت: گاز این میدان به میزان حدود ۱۸۰ میلیون فوت مکعب در روز به عسلویه ارسال میشود.

وی درباره لایه نفتی پارس جنوبی هم عنوان کرد: راهبری این میدان مشترک به شرکت نفت فلات قاره واگذار شده است

بورد در پایان با اشاره به سختیهای کار در دریا و تفاوتهای کار در خشکی و دریا، یادآور شد: منابع انسانی، بزرگترین سرمایه شرکت نفت فلات قاره است و برای توانمندسازی، آموزش و ارتقای این سرمایه، برنامههای مختلفی داریم.

منبع:خبرگزاری ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر