/
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

پایداری سیستم تولید گاز در پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی افزایش یافت

با راه‌اندازی پست برق پشتیبان فازهای ۱ تا ۳ پارس‌جنوبی، برق مطمئن با ولتاژ و فرکانس پایدار برای تولید گاز در اختیار پالایشگاه‌های اول و دوم قرار گرفت که این موضوع در پایدارسازی سیستم تولید گاز موثر خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۴۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز درباره پست پشتیبان برق فازهای ۱ تا ۳ پارس جنوبی، اظهار کرد: تاکنون برای تامین برق مورد نیاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی از نیروگاه‌های محلی استفاده می‌شد که مشکلات فراوان استفاده از این نیروگاه‌ها، شرکت گاز را بر آن داشت تا با احداث نیروگاهی متمرکز، به گونه‌ای مطمئن‌تر، اقتصادی‌تر و آسان‌تر، توان الکتریکی مورد نیاز پالایشگاه‌ها را تامین کند.

تربتی با بیان این‌که این پروژه هفته گذشته با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز افتتاح شد، گفت:‌ با راه‌اندازی پست پشتیبان، می‌توان بخشی از توربین‌های قدیمی فازهای ۱ تا ۳ را که هزینه‌های نگهداری و مشکلات زیادی را به سیستم تحمیل می‌کنند، از مدار خارج کرد و توان الکتریکی قابل اطمینانی را برای افزایش پایداری تولید گاز طبیعی در اختیار پالایشگاه‌های اول و دوم قرار داد.

بهره‌برداری از ۱۷ پروژه در یک سال

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان این‌که این شرکت پارسال در هر ماه به طور میانگین یک تا پنج پروژه را به صنعت گاز کشور تحویل داده است، گفت: سال ۹۶ در مجموع ۱۷ پروژه از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز به پایان رسید و به شرکت ملی گاز ایران تحویل شد.

تربتی ادامه داد: تکمیل پروژه احداث بیش از هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز و اتصال آن به شبکه خطوط انتقال گاز نیز از مهم‌ترین اهداف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تا پایان سال ۹۷ است.

وی با بیان این‌که این شرکت، عمل به تعهدها و رسیدن به اهداف پیش‌رو را قابل تحقق می‌داند، افزود: در مسیر اجرا توانسته‌ایم بیشتر چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و به تعهدهای خود عمل کنیم، البته با توجه به روندی که از ابتدای سال تاکنون پیموده‌ایم، دستیابی به اهداف پیش رو را نیز دست‌یافتنی می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، برقراری انضباط مالی، تامین کالا از موجودی‌های پیشین پروژه‌ها، تسهیل فرآیندها، پیگیری‌های جدی مجریان و ستاد، رویکردهای جدید در حوزه اجرا و کنترل پروژه‌ها، حمایت از سازندگان داخلی و تمرکز بر پروژه‌هایی را که اولویت بیشتری دارند از عوامل مهم دستیابی به اهداف شرکت ملی گاز ایران دانست و تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز تاکنون در بحث رهبری سازمانی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته حس تعلق را در لایه‌های گوناگون سیستم برانگیزد و کارکنان را به مشارکت در برنامه‌های سازمان تشویق کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر