/
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

نفت‎و‎گاز کارون در بخش غیزانیه اهواز دبیرستان ساخت

دبیرستان جهاد با ۷ کلاس در روستای مشرحات در بخش غیزانیه اهواز که از سوی بسیج سازندگی شرکت نفت و گاز کارون بازسازی و تجهیز شده است، افتتاح شد.
کد خبر : ۱۱۴۳۳

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده، مدیرعامل این شرکت گفت: شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون در ۲۰ سال اخیر افزون بر ماموریت در زمینه تولید و بهرهبرداری نفت و گاز، در زمینه مسئولیتهای اجتماعی نیز فعال بوده که یکی از این موارد افتتاح این مدرسه است.

وی افزود: اعتبار این طرحها از محل صرفهجوییهای شرکت محقق شده است.

وی افزود: طرح آب‌رسانی به روستاهای بخش غیزانیه با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط آبفار خوزستان (شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان) در دست اجراست که هزینه این پروژه توسط شرکتهای نفت و گاز کارون و مارون تامین میشود.

وی با بیان اینکه انجام مسئولیتهای اجتماعی هزینه نیست بلکه سرمایه است، تصریح کرد: بازسازی ۱۸ منزل مسکونی، توسعه فضاهای ورزشی، بهسازی برخی از زمینهای ورزشی و فضاهای آموزشی و توزیع ۳ هزار بسته فرهنگی – آموزشی از مهم‌ترین اقدامهای شرکت کارون در زمینه مسئولیتهای اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام رضا حیدری، مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب در آیین افتتاح این دبیرستان گفت: در ۲ سال اخیر حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در زمینه مسئولیتهای اجتماعی و در مناطق محروم اقدامهای شایان توجهی انجام داده است که مدرسهسازی و احداث پنج منزل مسکونی برای زلزلهزدگان کرمانشاه از مهم‌ترین این اقدام‌ها است.

فتحالله گشتاسبی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفت و گاز کارون نیز گفت: برای بازسازی و تجهیز این مدرسه ۸۷ میلیون ریال هزینه شده که این کار جهادی، مرهون تلاشهای بی‌شائبه بسیجیان این پایگاه است.

سیروس حسینپور، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور و متعلق به آحاد مردم آن مملکت است، به اقدامهای انجام شده در بخش غیزانیه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در بخش غیزانیه اهواز کارهای خوبی ازسوی مسئولان و دستاندرکاران صنعت نفت انجام شده، اما انتظار ما این است که در زمینه رفع محرومیت و توسعه اماکن آموزشی در این بخش توجه بیشتری داشته باشند.

شاهین هاشمی، بخشدار غیزانیه نیز گفت: در صورتیکه سالانه یک مدرسه در روستاهای این بخش احداث شود، در یک دهه آینده در زمینه مسائل آموزشی، فرهنگی و زیستمحیطی مشکلی نخواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر