/
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

حمایت پتروشیمی‌ها از صنایع آرد و نان ایران

با موافقت دولت و حمایت شرکت‌‎های تولیدی پتروشیمی، به منظور تامین امنیت تخصیص خوراک به صنایع بسته بندی آرد، محصولات پلیمری مورد نیاز به گونی بافان به صورت مستقیم عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۱۴۴۶

نبض نفت - همزمان با افزایش افسارگسیخته و 300 درصد تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری در بازار بورس، تامین مواد اولیه مورد نیاز برخی صنایع استراتژیک به ویژه صنایع آرد و نان با مشکلات جدی روبرو شده است.

بر این اساس به دلیل ناتوانی فعالان صنایع بسته بندی آرد و به اصطلاح گونی‌بافان این نگرانی ایجاد شده بود که عدم تامین مواد اولیه این صنایع می تواند در بلند مدت بسته بندی و عرضه آرد در کشور را دچار اختلال کند.

از این رو در نشست مشترکی با حضور معاونان وزیر صنعت معدن تجارت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجمن کارفرمائی صنعت پتروشیمی و بورس کالا برنامه ریزی جدیدی به منظور تامین خوراک و مواد اولیه صنایع گونی بافی در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا با حمایت شرکت‌های پتروشیمی و در نهایت موافقت دولت مقرر شده است که مواد اولیه مورد نیاز صنایع گونی بافی برای بسته‌بندی آرد و صنایع قند و شکر به صورت مستقیم توسط شرکت‌های پتروشیمی تامین شود، تا تقاضای بالا برای خرید محصولات پتروشیمی و بعضا فعالیت گسترده دلالان نتواند اختلالی در مسیر تامین نیازهای آرد و نان مردم ایجاد کند.

در همین حال، با تائید دفتر صنایع غذائی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان سهمیه مواد اولیه صنایع پائین دستی پتروشیمی عضو انجمن‌های صنفی آرد، قند و شکر تعیین شده است و این دفتر با ارسال نامه‌ای با الزام بر تسریع خواستار تامین نیاز کامل این واحدهای صنفی توسط شرکت‌های پتروشیمی و با حمایت و موافقت دولت و وزارت صنعت شده است.

همچنین در نامه دفتر صنایع غذائی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید شده که آن دسته از واحدهایی که از سهمیه مستقیم دریافت مواد اولیه برخوردار هستند، چنانچه اقدام به گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و یا صادرات محصولات کنند، سهمیه این واحد کسر و یا عرضه آن متوقف خواهد شد.

در این بین «احمد مهدوی ابهر» دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی از عرضه مستقیم محصولات پلیمری به صنایع گونی‌بافی با موافقت دولت و در راستای حمایت از صنایع آرد و نان خبر داده و گفته است: این عرضه مستقیم صرفا با دستور و موافقت دولت بوده تا اختلالی در وضعیت عرضه نان و آرد کشور ایجاد نشود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر