/
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
مدیرعامل شرکت آبفای کشور در گفت و گو با نبض نفت:

تعرفه های بازدارنده و قطعی آب در انتظار پرمصرف ها

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی آبفای کشور از طرح وزارت نیرو برای اعمال تعرفه های بازدارنده و قطعی آب پرمصرف ها خبرداد و گفت که این طرح در حال بررسی در دولت است که احتمال دارد برای امسال تصویب شود.
کد خبر : ۱۱۶۰۵

به گزارش نبض نفت، حمیدرضا جانباز در پاسخ پرسش خبرنگار ما درخصوص این که قرار است اصلاح تعرفه های آب و برق از چه زمانی محقق شود و برای تحقق آن چه برنامه ای دارید؛ گفت: منطق تعرفه های ما در بخش آب و فاضلاب که درمورد برق هم مشابه آن وجود دارد، مکانیزم پلکانی است یعنی کسانی که مصرف متعادل و مطابق الگوی مصرف دارند، اگر مصرفشان را مدیریت کنند، بهای چندانی بابت آب پرداخت نمی کنند اما پرمصرف ها تعرفه شان به صورت پلکانی افزایش می یابد.

وی افزود: پیشنهادی که ما به دولت داده ایم بحث بازدارندگی مشترکانی است که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند و چند برابر آن مصرف می کنند، مخصوصا در نقاطی که دارای تنش آبی است که برای آنها بحث قیمتی وجود ندارد و مساله بازدارندگی را داریم پی گیری می کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور در پاسخ به این که موضوع بازدارندگی را چگونه پی گیری می کنید، تصریح کرد: پیشنهاد این کار در دولت است و ان شاء ا... بررسی می شود و با الزاماتی که مدنظر هست به ما ابلاغ می شود، دراینجا اصلا بحث قیمت مطرح نیست بلکه بحث بازدارندگی بیشتر برای پرمصرف ها است.

به گفته وی درنهایت این طرح موضوع قطع آب پرمصرف ها نیز در دستور کار قرار دارد.

جانباز در پاسخ به این که آیا این طرح امسال تصویب می شود یا خیر، گفت: بالاخره دارد بررسی می شود و احتمال آن وجود دارد.

وی با بیان این که بر اساس این طرح بیش از 80 درصد جامعه مشمول افزایش تعرفه نمی شوند، افزود: براساس این طرح قبض پرمصرف ها به صورت پلکانی با شیب زیاد افزایش می یابد که موضوع آن بیشتر بازدارندگی است تا این که ریالی باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور با یادآوری این که اعمال چنین شیوه هایی برای مدیریت مصرف در دنیا متعارف است؛ در پاسخ به این که از چه مکانیزمی برای تحقق این طرح استفاده می کنید و آیا از کارت انرژی برای چنین طرحی استفاده می کنید؛ تصریح کرد:مکانیزم این کار تعرفه ای است ، نه کارت انرژی.

تهیه و تنظیم: حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر