/
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

۳۷ هزار روستا تا پایان دولت دوازدهم گازرسانی می‌شود

معاول اول رئیس جمهوری گفت: تاکنون ۲۳ هزار روستا از نعمت گازرسانی بهره‌مند شده‌اند و این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به ۳۷ هزار روستا می‌رسد.
کد خبر : ۱۱۶۲۶

 نبض نفت - اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهرماه) در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: روستا نماد و یک نهاد هویت‌ساز در دوران‌های مختلف بود و امروز هم در بخش اقتصادی باید به عنوان کانون مهم تولید به آن توجه شود.

وی افزود: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور دارای جاده آسفالته هستند. در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۴ هزار کیلومتر راه آسفالته احداث شد و ۷۸ درصد از جمعیت روستایی کشور آب آشامیدنی بهداشتی دارند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در اوج کمبود منابع و با تدبیر وزیر نفت و بدون استفاده از بودجه دولت، تصمیم گرفتیم روستاهای بالای ۲۰ خانوار را گازرسانی کنیم و به فضل الهی تاکنون بیش از ۲۳ هزار روستا گازرسانی شده و تا پایان دولت دوازدهم به ۳۷ هزار روستا گازرسانی خواهد شد.

جهانگیری عنوان کرد: برای اجرای این طرح‌ها از بودجه دولت پول ندادیم، زیرا بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از محل استفاده نکردن از سوخت مایع جبران می‌شود.

وی با بیان  این که هر کسی در سطوح مدیریتی خیانت کرد، مهر خیانت بر پیشانی او بزنیم و بگوییم که به مردم خیانت کرد، ادامه داد: کشور ما بزرگ و پر استعداد است، قبل از ما مدیرانی بودند که کار کردند و مردم درباره ما هم قضاوت خواهند کرد که برای کشور چه کردند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: عرصه بر مردم سخت و فشارهای اقتصادی زیاد شده است، اما راه‌های خوبی وجود دارد که می‌شود با تصمیم‌های خوب و مدیران باانگیزه با سربلندی از این دوران عبور کرد.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر