/
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

پیشنهاد قرار دادن دستگاه حضور و غیاب برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا

کارشناس ارشد انرژی و محیط زیست در پیشنهادی ساده و اجرایی تاکید می کند که قرار دادن دستگاه حضور و غیاب در سرویس کارکنان می‏تواند به کاهش مصرف سوخت وکاهش آلودگی هوا در کلان شهرها منجر شود.
نویسنده:‌
کد خبر : ۱۱۷۳

 نبض نفت- متن یادداشت ارسالی احمد فضلی "کارشناس ارشد انرژی و محیط زیست و مدرس دانشگاه" به نبض نفت بدین شرح است:
با توجه به نزدیک شدن مهرماه و بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی، چالش جدی در مدیریت شهری در کلانشهرها "ترافیک وآلودگی هوا" خواهد بود. عدم استقبال مردم از حمل و نقل عمومی و افزایش روز افزون خودروهای شخصی به ویژه تک سرنشین، دغدغه همیشگی مسئولان در مدیریت شهری است.
انگیزه‏ های تشویقی می توانند در بهبود حمل و نقل شهری موثر باشند. یکی از پیشنهادات ساده و اجرایی به منظور کاهش ترافیک می تواند استفاده از سرویس رفت و آمد کارکنان بخش دولتی و خصوصی باشد.
برای ایجاده انگیزه بیشتر استفاده از سرویس های ایاب و ذهاب کارکنان، می توان دستگاه حضور و غیاب را در خودرو سرویس کارکنان قرار داد تا به محض ورود به خودرو ساعت کاری کارکنان آغاز شود و باعث انگیزه برای عدم استفاده از خورو شخصی برای حضور در محل کار شود.
با اعطای این امتیاز در تمامی دستگاه های دولتی در کلانشهرها، ضمن کاهش مصرف سوخت و ترافیک شهری، باعث کاهش آلودگی در سطح شهر نیز خواهیم بود.
پس از ورود خودرو به محل کار، کارکنان مجدداً با دستگاه های حضور و غیاب مستقر در محل کار نیز پایش می شوند و بسیاری از مشکلات مربوط به پارکینگ و نگرانی بابت تآخیر در ورود حل می شود و سطح رضایتمندی استفاده از خودروهای عمومی نیز افزایش خواهد یافت.
امید است با استفاده از این پیشنهاد به ویژه در دستگاه های دولتی زمینه کاهش ترافیک در کلانشهرها فراهم آید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر