/
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

خیز بلند شرکت پالایش گاز ایلام در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ايلام گفت: پالایشگاه گاز ایلام دارای مجهزترین کارگاه صنعتی در سطح استان و در استان های همجوار است .
کد خبر : ۱۱۷۴۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسعود مرشدی افزود: به دلیل دارا بودن تجهیزات مدرن داخلی و استفاده از متخصصان بومی، کارگاه پالایشگاه گاز ایلام قادر است در موارد خاص به شرکت های داخل استان همچون پتروشیمی ایلام و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب خدمات ارائه کند.

وی به مهمترین وظیفه کارگاه این شرکت اشاره و اظهار داشت: کارگاه این شرکت به عنوان یک واحد پشتیبان واحدهای تولید در بحث ساخت قطعات است که با توجه به بعد مسافت پالایشگاه از سایر مراکز صنعتی، از اهمیت فراوانی برخوردار است .

وی تصریح کرد: این واحد در بحث خودکفایی و اقتصاد مقاومتی کارهای بسیار ارزنده و با اهمیتی را انجام داده و در بخش ساخت قطعات یدکی و ابزار های مکانیکی و تجهیزات همواره پیشرو بوده است.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ايلام خاطرنشان کرد: این کارگاه در سال حمایت از تولید و کالای داخلی برنامه هایی در دست اقدام دارد که در صورت اجرا، هیچ نگرانی در تولید و بازسازی قطعات نخواهد داشت و حتی به شرکت های مرتبط نیز خدمات رسانی خواهد کرد.

مرشدی از ساخت دستگاه تست لوله ها جهت مبدل های پوسته- لوله تا فشار 60 بار خبر داد و گفت: ساخت کلگی روتوفرم مربوط به واحد دانه بندی گوگرد، ساخت رینگ های سایشی برای پمپ های سانتریفیوژ و ساخت دستگاه حک زن مکانیکی از دیگر کارهای انجام شده در این واحد است.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ايلام با اشاره به اینکه ساخت دیفیوزر کوره واکنش، سیت های غیر متقارن جهت شیرهای آتش نشانی و پکیج تصفیه آمین از دیگر تولیدات این واحد کارگاهی است، افزود: ساخت کابین مخصوص حمل نفر جهت بازرسی دودکش زباله سوزهای گوگرد و ده ها مورد دیگر که کار طراحی و ساخت و راه اندازی آن به وسیله متخصصان این واحد انجام شده، هم اکنون برای کمک به چرخه تولید پایدار گاز مورد استفاده قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز ایلام در سوله ای به ابعاد 6 هزار مترمربع کار ساخت قطعات فنی و تعمیر تجهیزات و نیز پشتیبانی فنی از واحدهای مختلف شرکت را انجام می دهد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر