/
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
جهانگیری در مراسم روز جهانى استاندارد:

طولانی و کوتاه بودن تحریم ها را ما تعیین می کنیم/مشتریان جدیدی برای نفت پیدا کرده ایم

معاون اول رئیس جمهور گفت:طولانی یا کوتاه بودن دوران تحریم را ما تعیین می کنیم.
کد خبر : ۱۱۷۷۸

نبض نفت -  .راه اين است كه ملت ايران ، نخبه هاى ايران و دلسوزان جمهورى اسلامى ايران  پای كار بیایند و ثبات را برگردانند و در بازى كشور هاى غربى قرار نگيرند.

وی ادامه داد:قيمت ها را نبايد غير طبيعى بالا برد و كيفيت كالا ها نبايد كاهش يابد . توليد كننده ملى كسی است كه كالای با كيفيت را با قيمت مناسب عرضه كند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:در جلسه چند روز قبل سران سه قوه با رهبر معظم انقلاب، ایشان تاکید کردند:این قوانینی که می گویند مانع است و نمی گذارد اقتصاد کشور در مسیر صحیح خود حرکت کند باید لغو شوند تا فعالان اقتصادی به خصوص در این دوره که از جاهای دیگر به آنها فشار می آید از بخش بروکراسی کشور آسیبی به آنها وارد نشود.

 جهانگیری گفت: هدف اصلى استاندارد و كار هايى كه در اين زمينه انجام می گيرد اين است كه زندگی باید از همه  جهات برای مردم بهتر و باکیفیت تر باشد.

وی افزود : شاخص استاندارد در بخش صنعت ، تولید، واردات و صادرات یک امر ضروری است و هیچ کس حاضر نیست از این حداقل ها بگذرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد : فعالان اقتصادی باید متناسب با شرایط روز دنیا حرکت کنند و در بحث صادرات غیرنفتی کشور روند خوبی را پیش رو دارد این در حالی است که کالاهای دانش محور سهم زیادی در صادرات دارند و باید در این راستا تلاش‌های بیشتری انجام شود.

جهانگیری گفت: رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند سعودی‌ها می‌توانند نفت ایران را جبران کنند اما نمی‌تواند و اکنون قیمت نفت افزایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تولید کنندگان کشور یک فرصت طلایی در زمان تحریم دارند اگرچه تحریم‌ها ظالمانه و زورگویانه علیه ایران است اما فرصت خوبی برای حمایت از تولید داخلی است که اکنون تولید کنندگان باید بدانند قیمت‌ها را به طور طبیعی افزایش ندهند و به مردم ظلم نکنند و تولید کننده منصف کسی است که محصول خود را با کیفیت خوب و قیمت مناسب عرضه می‌کند.

وی اشاره کرد: هم اکنون در جنگ اقتصادی هدف کاهش منابع درآمدی ایران است و دشمن و غربی‌ها می‌خواهند مانع ورود محصولات موردنیاز مردم از جمله کالاها و مواد اولیه به کشور شوند. آنها می‌خواهند مردم را در مقابل حکومت قرار دهند و اعتراض کنند. در این شرایط هدف دولت این است که ما منابع خود را افزایش دهیم.

جهانگیری اظهار کرد: آمریکا ادعا دارد که صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما باید بگویم که این کار رخ دادنی نیست و ما مشتری‌های جدیدی پیدا کردیم.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر