/
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

تعمیر خط لوله دریایی انتقال نفت سکوی ابوذر به جزیره خارگ و جلوگیری از آلودگی دریا

خط لوله زیر دریایی 24 اینچ انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارگ تعمیر شده و از نشت نفت جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر : ۱۲۱۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خارگ، کارکنان واحد تعمیرات زیر آب این منطقه با خودباوری و تلاش همه‌جانبه موفق به مهار نشتی و تعمیر خط لوله 24 اینچ انتقال نفت میدان ابوذر به خارگ بدون قطع روند تولید (on Line) شدند. رفع نشتی خط لوله و اتصالات تحت فشار (on Line) روشی است که از طریق آن می‌توان نشتی ایجاد شده را در حین فرآیند تولید برطرف کرد و بدین ترتيب از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری می‌گردد. در این راستا و با توانمندی و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی غواصان و کارکنان تعمیرات زیرآب منطقه، برگزاری جلسات متعدد کمیته بحران و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان منطقه و سرپرستان واحدهاي مربوطه این عملیات مهم مدیریت و با موفقیت به پایان رسید.

تیم عملياتي پس از یافتن و علامت‌گذاری محل نشتي، با تغییر شرایط فرآیندی از نشت نفت جلوگیری و نسبت به اجرای عملیات لنگر‌اندازی و تثبیت موقعیت شناور پشتیبانی‌کننده عملیات غواصی اقدام کردند.

این گزارش می‌افزاید: با اجرای حدود 5730 نفر دقیقه عملیات غواصی و انتخاب تدابیر و جداول توسعه داده شده به لحاظ زمان غوص و برداشت فشارهای مناسب در اطاق فشار غواصی (DDC) و ایستگاه‌های زیرآب، همچنین با استفاده از ابزار دستی، واترجت زیر آبی و دستگاه هیدرولیک، با توجه به مدفون بودن بیش از دو سوم خط لوله در بستر دریا و خروج آب با فشار زیاد همراه مواد شیمیایی جداکننده، غواصان سختکوش نسبت به برداشتن پوشش سیمانی و قیری سطح لوله اقدام نموده و در نهایت نصب یک دستگاه نشت‌بند 24 اینچ کلاس 600 را با موفقیت به سرانجام رساندند.

گفتنی است، این عملیات با مسئولیت‌پذیری و مهارت قابل تحسین گروه تعمیرات زیر آب منطقه خارگ از ایجاد آلودگی زیست محیطی دریایی و کاهش تولید نفت جلوگیری نمود .

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر