/
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

انجام موفقیت‌آمیز عملیات بازيافت، تعمير و تعويض هوزهاى آسيب‌ديده پايانه شناور فراورشى كوروش

عملیات بازيافت، تعمير و تعويض هوزهاى آسيب‌ديده پايانه شناور فراورشى (FPSO) كوروش در لايه نفتى پارس جنوبى توسط تيم‌هاى نوسازى و تعميرات منطقه لاوان با همكارى مناطق عملياتى كيش، سيرى و بهرگان در كمتر از 40 روز و با صرف نیروی انسانی معادل 420 نفر روز انجام شد.
کد خبر : ۱۲۳۲۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، كار تعمير هوز و پلت‌فرم صادراتى با توجه به زمان محدود براى بارگيرى، جلوگيرى از پر شدن مخازن ذخيره و ایجاد وقفه در صادرات به كمک پتانسيل‌هاى تعميراتى شركت نفت فلات قاره ايران در مناطق عملياتى شش‌گانه، بدون صرف هزينه بالا با حمايت مهندس بورد مديرعامل شركت در دستور كار مديريت امور توليد قرار گرفت و همزمان تعمير قايق نجات و تعمير بدنه در زمان مقرر به پايان رسيد.

مراحل انجام تعمير بدنه و داده‌های فنی مربوطه در سه فاز مهندسی، خرید و ساخت و با نظارت و تایید کلاس مربوطه به انجام رسید.

گفتنی است، در حادثه برخورد تانکر SOL به پايانه شناور فراورشى كوروش در لايه نفتى پارس جنوبى در تاريخ 23 تيرماه سال جارى هوز صادراتى (off loading platform)، قايق نجات و بدنه شناور در قسمت Port Side و در حدفاصل 1 تا 4 متری از سطح عرشه دچار آسیب شد.

این حجم تعمیرات بر روی بدنه FPSO که در حالت شناوری قرار دارد، در دریا و بدون توقف تولید نفت، با رعایت استانداردهای کلاس رده‌بندی و کیفیت بالا در اجرای تعمیرات، بنا به گفته‌های نماینده شرکت خارجی کم‌نظیر بوده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر