/
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

افزایش ظرفیت 5 میلیون متر مکعبی فازهای 4 و 5 با اتصال به پالایشگاه چهارم

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: پروژه افزایش ظرفیت فازهای 4 و5 پارس جنوبی با تأمین خوراک از پالایشگاه چهارم انجام شد.
کد خبر : ۱۲۳۹۵
نبض نفت - محمد شفیع مؤذنی، مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی  با بیان اینکه تعمیرات اساسی فرصت مناسبی برای انجام پروژه‌های پالایشگاه است گفت : درتعمیرات سال جاری درفازهای 4 و 5 سیستم میترینگ جدید پالایشگاه بر روی خط گاز خروجی پالایشگاه نصب شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است، افزود: با توجه به برشکاری خط 42 اینچ خروجی پالایشگاه، حجم کار بالایی در این پروژه انجام شده است.

به گفته مؤذنی با نصب این تجهیزات دقت اندازه‌گیری گاز خروجی فازهای 4 و 5 بسیار بالا خواهد رفت.

وی می‌گوید:  هم‌اکنون این تجهیزات بر روی مسیر خروجی نصب و به زودی با اتصال به سیستم کنترلی پالایشگاه اندازه‌گیری گاز خروجی توسط سیستم اندازه‌گیری جدید صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به پروژه افزایش ظرفیت پالایشگاه سوم اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون با اتصال پالایشگاه سوم به پالایشگاه چهارم امکان تأمین خوراک از فازهای 6 و 7 و 8 فراهم شده است.

به گفته مؤذنی این خط روزانه ظرفیت ارسال 18 میلیون متر مکعب خوراک  به فازهای 4 و 5 را داراست اما در حال حاضر با توجه به نیاز پالایشگاه سوم حدود 5 میلیون متر مکعب گاز از این خط دریافت می‌شود.

منبع: خبر گزاری فارس

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر