/
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

نامه وزیر نفت ایران به دبیرکل اوپک

وزیرنفت با ارسال نامه‌ای به دبیرکل اوپک توقف فعالیت کمیته نظارتی را خواستار شد.
کد خبر : ۱۲۴۲۲
نبض نفت -  بیژن زنگنه با ارسال نامه‌ای به محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با تاکید بر این که کمیته های فنی ونظارتی در ماه‌های اخیر از اهداف اولیه تشکیل خود فاصله گرفته است، گفت: کار این دو کمیته نمی‌تواند حافظ منافع جمعی اوپک باشد و باید کار خود را متوقف کند.

زنگنه در این نامه با ابراز تاسف از عملکرد نادرست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک (JMMC) و کمیته فنی مشترک (JTC) در طول ماه‌های گذشته تاکید کرده است: برخی اعضای اوپک عضو این دو کمیته ضمن اعلام آشکار همراهی با آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آن کشور علیه ایران در تلاش برای استفاده ابزاری و سیاسی از این دو کمیته در حمایت از سیاست‌های آمریکا علیه ایران هستند.

وزیر نفت در ادامه این نامه آورده است: کار این دو کمیته نمی‌تواند حافظ منافع جمعی اوپک باشد و مادامی که شرح وظایف و اختیارات این دو کمیته به‌ طور کامل تعریف نشده و به تصویب کنفرانس اوپک نرسیده فعالیت آنها قابل توجیه نیست از این رو بلافاصله باید کار خود را متوقف کنند. بنابراین دبیرخانه اوپک از ارائه هرگونه خدمات و هزینه برای آنها اجتناب کند. بدیهی است هرگونه گزارش یا پیشنهادی از سوی این دو کمیته قابل پذیرش نیست.

زنگنه همچنین از دبیرخانه اوپک خواسته است موضوع تهیه و تدوین شرح وظایف و اختیارات این دو کمیته در دستور کار نشست ۱۷۵ وزیران نفت و انرژی اوپک در ششم ۶ دسامبر ۲۰۱۸ قرار گیرد.

منبع: خبر گزاری صدا و سیما

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر