/
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

گازرسانی نیروگاهی سیستان‌وبلوچستان بی‌وقفه ادامه دارد

احداث خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز و انشعاب‌گیری برای استان سیستان‌وبلوچستان، نیروگاه‌های جنوب‌شرق کشور را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کرده است.
کد خبر : ۱۲۵۲۹

نبض نفت - رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان درباره گازرسانی نیروگاهی این استان گفت: سیستان‌وبلوچستان تعدادی نیروگاه در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار دارد که این نیروگاه‌ها با روش‌های متفاوتی گازرسانی می‌شوند.

وی درباره گازرسانی به نیروگاه زاهدان اظهار کرد: نیروگاه گازی زاهدان با ظرفیت اسمی ۲۲۵ مگاوات در قالب هشت واحد، تامین‌کننده ۱۰ درصد از برق مصرفی استان است که تاکنون ۶ واحد از این نیروگاه با مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز در روز، در مدار قرار گرفته‌اند.

 سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: صرفه حاصل از جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی (گازوئیل) در نیروگاه زاهدان معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال است.

پنجابی درباره گازرسانی به نیروگاه بخار ایرانشهر نیز گفت: این نیروگاه با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز در روز فعالیت می‌کند، همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور با مصرف روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز در مدار قرار دارد که مجموع صرفه‌جویی حاصل از جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی در این دو نیروگاه سالانه معادل ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی، گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) را بخش خصوصی با ارزش تقریبی ۹۰ میلیون دلار انجام می‌دهد.

 گازرسانی نیروگاهی در شهرهای مختلف سیستان‌وبلوچستان با تکمیل پروژه‌های انتقال گاز از جمله خط انتقال گاز ایرانشهر - زاهدان اجرا می‌شود.

شرکت مهندسی و توسعه گاز، مجری فاز یک این خط انتقال، خط لوله ۳۶ اینچی یادشده را به طول ۲۶۲ کیلومتر با ارزش تقریبی ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث کرد.

آغاز طرح احداث خط انتقال گاز ایرانشهر - زاهدان از نیمه سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵، برای بیش از یک هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

منبع: شانا

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر