/
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

تولید روزانه 17 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه شازند

یک مقام مسئول در پالایشگاه شازند با بیان اینکه تولید بنزین سوپر بر اساس نیاز بین 2 تا 3 میلیون لیتر متغیر است، گفت: شرکت‌های داخلی کاتالیست‌ها و برخی مواد مواد شیمیایی که پاشنه آشیل تولید بنزین هستند، داخلی سازی کرده‌اند.
کد خبر : ۱۲۶۲۹
نبض نفت - علی شاهوردی مدیر مهندسی طرح‌های شرکت پالایش نفت شازند با بیان اینکه در حال حاضر 17 میلیون لیتر در روز بنزین یورو 4 در پالایشگاه تولید می‌شود، درباره تولید بنزین سوپر اظهار داشت: تولید و میزان بنزین سوپر از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده تعیین می‌شود، تولید ما بر اساس نیاز بین 2 تا 3 میلیون لیتر متغیر است.

وی درباره توقف تولید بنزین سوپر در تابستان سال جاری نیز بیان کرد: به علت مصرف بالای بنزین و بر اساس نیاز تولید بنزین سوپر در یک برهه‌ای کاهش و به جای آن بنزین یورو 4 تولید شد که البته به لحاظ کیفیت تفاوتی با هم ندارند، اکنون نیز به میزان تولید قبلی برگشته‌ایم.

شاهوردی درباره تاثیر تحریم‌ها بر روند تولید بنزین گفت: خوشبختانه شرکت‌های داخلی کاتالیست‌ها و برخی مواد مواد شیمیایی که پاشنه آشیل تولید بنزین هستند، داخلی سازی کرده‌اند، البته برخی مواد اولیه را نیاز به واردات داریم که برای آنها نیز فکر شده و مشکلی وجود ندارد.

 وی یادآور شد: بیشتر واردات ما از اروپا و چین بوده که اکنون با همان کیفیت نوع اروپایی بومی شده و قابل رقابت هستند.

منبع: ایلنا

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر