/
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

گازرسانی در آذربایجان غربی 2،3 برابر دولت های گذشته بوده است

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: میزان گازرسانی در آذربایجان غربی طی دولت تدبیر و امید 2.3 برابر تمامی دولت های پس از انقلاب اسلامی است.
کد خبر : ۱۲۶۷۹

نبض نفت - علیرضا شیخی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید تنها 27 درصد روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند بود، بیان کرد: هم اکنون پس از گذشت 6 سال از عمر دولت تدبیر و امید این رقم به 62 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از سال 1358 تا 1392 تنها 310 روستای آذربایجان غربی به شبکه گازرسانی متصل بود که این تعداد به 994 روستا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات گازرسانی به بیش از 500 روستای استان در حال انجام است، افزود: با بهره برداری از این طرح ها، بیش از 80 درصد روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند می شود.

وی با اعلام اینکه طی سال جاری 200 روستای آذربایجان غربی به شبکه گازرسانی کشور متصل شد، اضافه کرد: بیش از یکهزار و 400 میلیارد ریال برای گازرسانی به این تعداد روستا هزینه شده و یان طرح ها همزمان با سفر رییس جمهوری به بهره برداری می رسد

وی گفت: در این سفر همچنین کلنگ گازرسانی به 50 روستای دیگر با بیش از 330 میلیارد ریال اعتبار به زمین زده می شود.

شیخی، گازرسانی به سرو و سیلوانا را از طرح های شاخص گازرسانی در سطح استان عنوان کرد و افزود: گازرسانی به این مناطق به دلیل کوهستانی بودن مسیر، زمانبر بود و هزینه بالایی داشت.

در حالی که از ابتدای فعالیت شرکت گاز آذربایجان غربی تا سال 1392 به 310 روستا و 35 شهر این استان کوهستانی و سردسیر گازرسانی شده بود، این رقم در حال حاضر به 994 روستا و 39 شهر رسیده است.

همزمان با سفر قریب الوقوع رییس جمهوری طرح گازرسانی به شهر «سرو» و 200 روستای شهرستان های مختلف استان با 1400 میلیارد هزینه افتتاح می شود.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوارهای روستایی آذربایجان غربی در ابتدای آغاز بکار دولت تدبیر و امید 32 درصد بود و این ضریب امروزه به 65 درصد رسیده است.

با بهره برداری از پروژه های گازرسانی در دست اجرا نیز این ضریب نفوذ در آذربایجان غربی به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

منبع: ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر