/
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

توان ایمنی پالایشگاه‌ها با تکیه بر داخل افزایش می‌یابد

رئیس اچ اس ای مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با رعایت الزامات ایمنی در تعمیرات اساسی سال جاری هیچ حادثه‌ای نداشته‌ایم و این در حالی است که تعداد روزهای تعمیرات اساسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.
کد خبر : ۱۲۶۸۲

نبض نفت - عطاالله قاسمی با اشاره به اهمیت‌ ایمنی در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای به روزرسانی و نوسازی تجهیزات آتش نشانی، تأمین خودرو آتش نشانی پیشرفته برای ناوگان آتش نشانی مجتمع است.

وی افزود: تلاش برای تأمین و تجهیز نیازهای ایمنی پالایشگاه از سالیان گذشته آغاز و هم‌اکنون با حمایت مجتمع گاز و تکیه بر توان تولید کنندگان داخلی این مهم عملی شده است و  تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند الزامات استاندارد را برآورده سازند.

به گفته قاسمی، در حال حاضر تعدادی از این ماشین‌آلات  پالایشگاه های دوم، چهارم و پنجم تحویل شده و در روزهای آتی چند دستگاه خودرو آتش نشانی پیشرفته تحویل HSE خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: این خودروها بسیار پیشرفته بوده و امکان اطفا حریق آتش سوزی در ارتفاع‌های بالای برج های پالایشگاه را نیز دارند و با نگاه ویژه‌ای که وجود دارد برای تأمین مابقی تجهیزات نیز، محدودیتی وجود ندارد.

قاسمی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یک دوره آموزشی برای تعدادی از پرسنل تحت عنوان فرماندهی حریق در یکی از کشورهای خارجی برگزار گردید و این افراد آموزش‌های کسب شده را در قالب یک سمینار آموزشی به سایر پرسنل آموزش می‌دهند.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال چندین دوره برای پرسنل HSE از جمله پدافند غیر عامل، مدیریت بحران، واکنش در شرایط اضطرار  برگزار شده است.

قاسمی در پایان اظهار داشت: با رعایت الزامات ایمنی در تعمیرات اساسی سال جاری هیچ حادثه‌ای نداشته‌ایم و این در حالی است که تعداد روزهای تعمیرات اساسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر