/
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

باید بومی سازی قطعات نفت را به متخصصان داخلی سپرد

اهواز ـ سرپرست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: باید به گونه ای فعالیت کنیم که کار بومی سازی قطعات نفت را به متخصصان داخلی بدهیم.
کد خبر : ۱۲۸۶۰

نبض نفت -  احمد محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در آئین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری خوزستان اظهار کرد: آغاز نمایشگاه نفت و حفاری به سال ۱۳۸۸ برمی گردد؛ بومی سازی نیازهای این صنعت از جمله رویکرد و اهداف اصلی طی سال های اخیر بود که هر سال کیفیت آن ارتقاء پیدا می کند.

وی افزود: بسیاری از تجهیزات در حوزه چاه محور، تأسیسات و عملیات حفاری را بومی سازی کردیم که این موضوع با صرف فعل خواستن و نگاه به داخل محقق شد.

سرپرست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه در حفاری یک چاه ۲۰ هزار قطعه به کارگیری می شود، تصریح کرد: اگر به همه توانمندی ها و ظرفیت های موجود برای بومی سازی قطعات دست پیدا نکردیم شاید خودمان نخواستیم؛ مدیران میان دستی باید تلاش و همت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

محمدی بیان کرد: نباید بخشی از نیازها را مخفی و به بخش خصوصی و صنعت یا دانشگاه ارائه نکرد؛ باید از ظرفیت متخصصان بیشتر بهره مند و تأمین نیازها را تا حد امکان به آنها سپرد.

وی با اشاره به لزوم به خدمت گرفتن ظرفیت راکد استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و ایلام ادامه داد: مناطق نفتخیز جنوب در پهنه ای ملی فعالیت و عملکرد آن حتی در کشورهای خارجی که با آن ارتباط دارند، اثرگذار است.

سرپرست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: رونمایی از کالا و تجهیزات پرکاربرد حفاری و همچنین سیستم های کنترلی و فرآیندی که بومی سازی شدند، برگزاری نشست و پنل های تخصصی با شرکت های دانش بنیان و انجمن های تخصصی از جمله برنامه های نمایشگاه است.

محمدی با اشاره به حضور ۲۲۰ شرکت داخلی در قالب ۱۶۰ غرفه اضافه کرد: انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای ساخت تجهیزات داخل به منظور حمایت از ساخت داخل و انجام اقدامات عملی نیز از دیگر برنامه های نمایشگاه است.

وی خبر داد: ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه (بالغ بر ۱۵۰ شرکت) سازندگان تجهیزات و ۳۰ درصد جزو تأمین کنندگان، شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی هستند.

سرپرست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان یادآور شد: با توجه به رویکرد وزارت نفت یک سری طرح های عمده و مجموعه فعالیت های گسترده ای طراحی و برنامه ریزی شده که بخشی از آن در بُعد توسعه میادین و بخشی معروف به امور عملیات محور است.

منبع: خبر گزاری مهر

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر