/
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

نحوه اجرای قراردادهای طرح توسعه مترو کلانشهرها بررسی شد

نحوه اجرای قراردادها و توافق‌نامه‎های طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر کشور در قالب طرح‎های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید از سوی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و شرکت‎های مترو کلانشهرها بررسی شد.
کد خبر : ۱۲۹۷۴

به گزارش نبض نفت  به نقل از شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، این نشست دیروز (دوشنبه پنجم، آذرماه) با حضور ساسان کاظمینژاد، مدیر بهینهسازی در بخش حمل‌ونقل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، رجب صلاحی، معاونت حمل‌ونقل شهری وزارت کشور، اردشیر احمدزاده، مدیرعامل اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور و مدیران عامل مترو هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم در شرکت بهینهسازی مصرف سوخت برگزار شد.

شایان ذکر است قراردادها و توافق‌نامههای طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر میان شرکت بهینهسازی مصرف سوخت و شهرداری تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم در تاریخ یکم آبان ماه با حضور وزیر نفت به امضای محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت و شهردار تهران و هشت کلانشهر رسید.

به این منظور فضای محیطی ایستگاه و واگن متروهای سراسر کشور به موضوع فرهنگسازی در خصوص بهینهکردن مصرف انرژی اختصاص خواهد یافت.

طرح بزرگ توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم با هدف بهبود و ارتقای حمل‌ونقل مسافر درون شهری، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و آلودگی‌های محیطی متناظر، اجرا خواهد شد.

با اجرای این طرح ۲ هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) در سالهای ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰ به ناوگان مترو تهران و کلانشهرها اضافه خواهد شد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید  

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر