/
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت بر ارتباط نزدیک با مراکز استانی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به شرایط متغیر آب و هوایی در پاییز و زمستان امسال بر ارتباط نزدیک با مراکز استانی سازمان هوا شناسی کشور در استان هایی که دستگاه های حفاری این شرکت استقرار دارند، تاکید کرد .
کد خبر : ۱۳۰۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهندس سید عبدالله موسوی در سومین نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت گفت: مدیریت HSE ، پدافند غیر عامل ، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی مکلف است با توجه به پراکندگی دستگاه های حفاری در استان های مختلف با ادارات کل و مراکز هواشناسی این استان ها برای اطلاع از وضعیت جوی و اطلاع رسانی به دکل ها جهت آگاهی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مواقع وقوع حوادث طبیعی نظیر بارندگی های  سیل شدید، سیل و آذرخش ارتباط نزدیک برقرار نماید .

وی در این نشست که قائم مقام، معاونان مدیرعامل و اعضای کمیته که از بخش های عملیاتی، ستادی و پشتیبانی شرکت هستند حضور داشتند با بیان اینکه سلامت کارکنان بر همه چیز اولی است، افزود: مسئولان و نیروهای عملیاتی باید به طور مرتب در جریان گزارش های هواشناسی باشند تا در شرایط وقوع  حوادث و شرایط نامناسب جوی تمهیدات لازم را اندیشیده باشند .

 موسوی تقویت شبکه ارتباطی دستگاه های حفاری را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با هدف پیشگیری از حوادث و داشتن اطلاعات فیزیکی از دستگاه ها لازم است تجهیزات روز آمد در دسترس باشد تا بتوان در شرایط  بروز حوادث احتمالی در حین کار به موقع تصمیم گیری و مانع آسیب های انسانی و مالی به تجهیزات شد .

 مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران به نزولات جوی در روزهای اخیر و سیلابی شدن مسیرها و معابر سطح کلان شهر اهواز و مجموعه های سازمانی،  شرکت اشاره کرد و گفت: مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه می بایست در چنین مواقعی با به کارگیری پمپ های فشار قوی نسبت به جمع آوری و دفع آب های سطحی در محوطه های سازمانی و همچنین کمک به شهرداری و یا دیگر مراکز  اقدام لازم  را به عمل آورد .

 وی در پیوند با این مطلب افزود: اداره مهندسی و طراحی راه و ساختمان و اداره تعمیرات ساختمان پیشنهادات و راهکارهای لازم برای رفع آب گرفتگی محوطه های سازمانی را به مدیریت های برنامه ریزی تلفیقی و HSE ارائه دهند و پیش از آن نیز تمهیداتی اتخاذ تا مانع بروز مشکلات آب های سطحی گردند .

موسوی اظهار کرد: مدیریت HSE ، پدافند غیر عامل، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی با هماهنگی اداره مهندسی ساختار و بهره وری ضمن تهیه و آماده نمودن لوازم و تجهیزات لازم به صورت یک پکیج کامل جهت مقابله با بحران های طبیعی و غیر قابل پیش بینی، کارگاهی را برای متمرکز نمودن تجهیزات مشخص و یک نفر کارشناس مجرب را به عنوان مسئول معرفی نمایند .

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: نشست های مدیریت بحران باید در قالب جلسات مستمر بر اساس رویه و دستورالعمل ها در شرایط عادی و دیگری توسط مدیریت های صف و پشتیبانی در شرایط اضطراری در دستگاه های حفاری، کارگاه ها و تاسیسات وابسته و همچنین امداد رسانی در سطح شهر برای ارایه خدمات مناسب تشکیل گردد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر