/
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

انجام 20 پروژه تحقیقاتی با هدف کاهش آسیب پذیری لرزه ای شبکه گازرسانی و ایستگاه‌های گاز شهری

شرکت گاز استان تهران تاکنون بیش از ۲۰ پروژه تحقیقاتی، مطالعاتی و اجرایی با مراکز علمی و دانشگاهی معتبر در داخل و خارج از کشور را با هدف کاهش آسیب پذیری لرزه ای شبکه گازرسانی و ایستگاه‌های گاز شهری و همچنین مدیریت بحران پیامدهای احتمالی پس از وقوع زلزله را به انجام رسانیده و پروژه‌های متعددی نیز در دست اجرا دارد.
کد خبر : ۱۳۰۲۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد دارابی، مدیر عامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به آسیب پذیری بالای علمک های گاز در برابر زلزله، در خصوص پروژه پژوهشی مقاوم‌سازی انشعابات علمک گاز گفت: این پروژه در راستای مقاوم سازی و بهسازی انشعابات علمکی گاز در سطح استان در سال 1395 تعریف و تصویب شد و خوشبختانه نتایج آن در قالب طرح کاملا علمی و مهندسی با قابلیت اجرا از سوی تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی ارائه و هم اکنون فاز عملیاتی آن در سطح مناطق گازرسانی تهران در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: طی این پژوهش راهکارهای بهسازی و مقاوم سازی علمک های گاز شهری با توجه به سه اصل ایمنی، سهولت اجرا و حداقل هزینه مالی بر اساس ایده های نوین و مطابق با مدل های غالب آسیب لرزه ای استخراج شد.

دارابی افزود: نتایج تست های مقیاس واقعی مجموعه علمک با اتصالات تقویت شده تحت بارگذاری های جانبی و ثقلی (معادل بار تخریبی آوار ناشی از زلزله) نشان داد که حد استحکام علمک با وجود تغییر شکل، افزایش قابل توجهی داشته و هیچ گونه نشتی و گسیختگی در آن ایجاد نشده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران در پایان عنوان کرد: دستورالعمل کاربست نتایج و راهکارهای مقاوم سازی و بهسازی مشتمل بر دو طرح بهسازی برای علمک های موجود و یک طرح نوسازی مختص انشعابات جدید به همراه نقشه و جزییات فنی به منظور تعمیم و اجرا در سایر شرکت‌های گاز استانی تدوین و ارائه شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر