/
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

نقش برجسته شرکت ملی حفاری در صدور خدمات فنی و مهندسی

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، گفت: این شرکت افزون بر تقویت جایگاه خود در داخل، در زمینه صدور خدمات در بخش‎های عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی نقش برجسته‎ای در حوزه کشورهای خلیج‎فارس دارد.
کد خبر : ۱۳۰۶۰

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی روز پنجشنبه (هشتم آذرماه) در بازدید از دستگاه حفاری ۹۴ فتح در جمع کارکنان عملیاتی اظهار کرد: تلاشگران عرصه صنعت حفاری در این شرکت عزم و اراده غالب برای ایجاد تحول در روند فعالیتهای عملیاتی، فنی، تخصصی و پشتیبانی را برای پیشبرد اهداف کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت شرکت دارند.

وی با اشاره به توانمندیهای شرکت از نظر تخصص و تعهد نیروهای انسانی، برخورداری از دانش فنی و بهرهگیری از ۷۳ دکل خشکی و دریایی تصریح کرد: با وجود این بنیه میتوان اذعان داشت که این شرکت میتواند افزون بر تقویت جایگاه خود در داخل، در بعد منطقهای نیز در زمینه صدور خدمات در بخشهای عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی نقش برجستهای در حوزه کشورهای خلیج فارس در همکاری با شرکتهای بزرگ خارجی داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، افزایش بازدهی، رشد فزاینده متراژ و تعمیرات اساسی دستگاهها و تجهیزات حفاری مهمترین رویکرد این شرکت است.

موسوی از عنصر مهندسی، رعایت استانداردها، کنترل و نظارت به عنوان شاخصهای اصلی راهبری یاد کرد و گفت: کارهای اجرایی باید بر مبنای اصول مهندسی و براساس پروتکل الزامهای کار با تایید بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و بازرسی انجام شود تا برآیند آن در روند افزایش بازدهی در بخشهای مختلف تاثیرگذار و ملموس تلقی شود.

وی افزود: مدیران و مسئولان شرکت در ردههای مختلف باید تلاش خود را به فرهنگسازی، بالا بردن سطح آموزشها و روزآمدی علوم تخصصی، تجهیزات و ابزارآلات معطوف کنند و به این منظور همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، شرکتهای دانش‌بنیان و استفاده از تجربیات و پیشنهادهای همکاران اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به الزامها و ضوابط تبیین شده صنعت نفت در موضوع اچ‌اس‌یی اشاره و اظهار کرد: بروز حوادث با توجه به ریسک بالای کار در صنعت حفاری اجتنابناپذیر است، اما با رعایت دستورعملها، دقت و به‌کارگیری قوانین تعریف‌شده دستوری در بخشهای عملیاتی، اجرایی، فنی، درونچاهی و جابه‌جایی تجهیزات در به صفر رساندن حوادث  یا کاهش ضریب آن و پیشگیری از وقوع حادثه بسیار با اهمیت است.

موسوی با اشاره به عمر دستگاهها و تجهیزات و کار مستمر دکلها گفت: برای جلوگیری از وقفههای احتمالی ناشی از اشکالات و معایب فنی و عملیاتی، توجه بیش از پیش به تعمیرات اساسی و دورهای (اورهال) دستگاههای حفاری و تجهیزات خدمات فنی باید در ردیف مهم‌ترین سرفصل‌های کار قرار گیرد تا شرکت بتواند سهم خود را در بازار کار داخلی ارتقا بخشد و در ورود به بازارهای خارجی استانداردهای لازم را در اختیار داشته باشد.

وی بازنگری در ساختار سازمانی با هدف چابکسازی سازمان و استفاده بهینه از داشتهها و برگزاری دورههای آموزشی برای همه کارکنان بر حسب تعاریف شغلی و رشتههای تخصصی را مهم توصیف کرد و افزود: باید از کارها و تصمیمهای احساسی اجتناب و کار بر مبنای اصول مهندسی پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توجه به نیروی انسانی، تامین نیازها، رضایتمندی کارکنان و تلاش برای ارائه خدمات بهتر رفاهی، فرهنگی و ورزشی همسو با ایجاد زمینههای انگیزشی برای افزایش بهرهوری و شتاببخشی در فرآیند کارها را موثر قلمداد کرد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر