/
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

حفاری و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در سال جاری در مناطق نفتخیز کشور

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در سال جاری در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد .
کد خبر : ۱۳۱۴۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل خمیس روز دوشنبه (12 آذرماه) در توضیح بیشتر در این باره گفت: با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی، خدمات جانبی و پشتیبانی شرکت، حفاری و تکمیل چاه شماره 150 رگ سفید با به کارگیری دستگاه حفاری 63 فتح ساعت 24 نهم آذرماه جاری به اتمام رسید .

وی با اشاره به اینکه دکل حفاری 63 فتح از شمار دستگاه های تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری – 2 خشکی می باشد، افزود: مدت زمان حفاری و تکمیل این چاه 125 روز به طول انجامید و پس از تکمیل برای بهره برداری در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفت .

آل خمیس اظهار کرد: بر اساس مستندات در حوزه معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری از ابتدای سال جاری تا کنون حفاری و تکمیل 40 حلقه چاه توسعه ای، پنج حلقه چاه توصیفی و 55 حلقه چاه تعمیری با کاربست  دستگاه های حفاری ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به اتمام رسیده است .

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری پیش از این از تحقق نزدیک به 127 متر حفاری چاه های نفت و گاز و حفر و تکمیل 98 حلقه چاه در هشت ماه سال جاری خبر داده بود .

بگفته وی بیشترین حجم دستگاه های حفاری این شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استقرار دارند و دیگر دکل ها در طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان،  نفت فلات قاره، نفت و گاز مناطق مرکزی ایران و سروک آذر مستقر و در مدار عملیات قرار دارند .

آل خمیس افزود: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران عملیات حفاری دو حلقه چاه اکتشافی در مناطق خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان نیز با استفاده از دکل های حفاری سنگین 32 و 33 فتح آغاز گردیده و این پروژه با پیشرفت مناسب در حال اجرا می باشد .

شرکت ملی حفاری ایران 73 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین در تملک دارد که از این تعداد 70 دکل خشکی و سه دکل دریایی است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر