/
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

پنج میلیون تن فرآورده نفتی از بندر شهیدرجایی صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیون و 109هزار و 386 تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی صادر شده است.
کد خبر : ۱۳۳۱۵

نبض نفت - الله مراد عفیفی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم چنین 28 هزار و 765 تن فرآورده نفتی در بندر خلیج فارس به عنوان بخش نفتی (زون) این منطقه جا به جا شد.

وی بیان کرد: 933 هزار و 660 تن فرآورده نفتی نیز امسال تاکنون وارد بندرشهید رجایی شده که در همسنجی با سال گذشته 53 درصد کاهش داشت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، میزان حمل کالا در مدت یاد شده را 10 میلیون و 739 هزار و 428 تن فرآورده نفتی اعلام کرد.

عفیفی پور در خصوص حجم صادرات غیرنفتی نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به 26 میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادر این استان جا به جا شده است.

به گفته وی، 4 میلیون و 174هزار و 427 تن از این کالاها نیز وارد بندر شهید رجایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در این دوره زمانی، یک میلیون و 841 هزار و 493 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به سایر بندرهای دیگر منطقه ارسال و 24 هزار و 164 تن نیز حمل و نقل ساحلی صورت گرفت.

عفیفی پور هم چنین میزان پهلوگیری شناورهای دریایی در اسکله های چهل گانه بندر شهید رجایی را 2 هزار و 517 فروند اعلام کرد که از این تعداد، دو هزار و 127 فروند مربوط به کشتی های با ظرفیت بالای یک هزار تن بوده است.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر