/
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

نیروگاه گازی هرمز وارد مدار تولید شد

نیروگاه 160 مگاواتی هرمز امروز(سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری در منطقه ویژه صنایع معدنی فلزی خلیج فارس به بهره برداری رسید.
کد خبر : ۱۳۳۹۱

نبض نفت - مجری طرح های خصوصی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در حاشیه بهره برداری ازاین نیروگاه گفت: این نیروگاه در مدت دو سال توسط مجموعه ‌ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی و با نظارت ناظران خارجی ساخته شده است.

مهدی خباز پیشه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اجرای طرح های توسعه این نیروگاه می ‌توان ظرفیت آن را به 480 مگاوات افزایش دهد.

وی ادامه داد: برای احداث نیروگاه گازی هرمز 35 تا 40 میلیون یورو هزینه شده ، بخش خصوصی در نظر دارد با کمک شرکت مبنا برنامه های توسعه ای آن را اجرا کند.

خبازپیشه گفت: سیاست وزارت نیرو بهره گیری از نیروگاه های دسته اول و نوساز و خود کفا کردن مناطق ویژه از نظر تولید برق است.

وی یاد آور شد: نیروگاه گازی هرمز برق مورد نیاز منطقه ویژه معدنی فلزی خلیج فارس را تامین می کند و این منطقه می تواند برق مازاد خود را در زمان نیاز وارد شبکه سراسری کرده و همچنین از شبکه سراسری برق تامین کند.

معاون اول رییس جمهوری ظهر دوشنبه به منظور افتتاح طرح های عمرانی، شرکت در شورای اداری ، دیدار با فعالان اقتصادی وهمچنین دیدار با مردم محروم کوشا احمدی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شد.

در دومین روز سفر اسحاق جهانگیری طرح های بزرگ نیروگاهی ، آب شیرین کن و همچنین بازدید از صنایع و بندرهای غرب هرمزگان در برنامه تدارک دیده شده است.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر