/
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

آموزش و پیشگیری، اساس کار برای مدیریت بحران است

هرچه هماهنگی و زبان مشترک بیشتر و بهتری در اجرا و عملیات داشته باشیم و هرچه در پیشگیری ثابت قدم‌تر و متحدتر باشیم، بهتر می توانیم بحران را مدیریت کنیم.
کد خبر : ۱۳۶۰۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در جلسه مدیریت بحران و هماهنگی با استان‌های معین که با حضور سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی و محمدرضا یوسفی‌پور، رئیسHSE  شرکت ملی گاز ایران و مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی معین در سالن شهید رجایی این شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اساس کار ما بر بنیاد پیشگیری است، چون در این صورت با مشکلات و معضلات کمتری در حین کار مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه، افزود: به باور من، نکته آموزش در مدیریت بحران، بسیار مهم است و ما از هر طریقی که در زمینه بحران بتوانیم آموزش مردم را ارتقا دهیم، کوتاهی نمی کنیم؛ از جشنواره فیلم مدیریت بحران به صورت آماتوری و حرفه‌ای گرفته تا دو واحد درسی در دانشگاه ها و جلسات متعدد در آموزش و پرورش و صدا و سیما و ....

نجار با بیان این که تمام مدیران استانی را در این زمینه آموزش داده‌ایم، گفت: طی مدتی کوتاه تمامی معاونین و استانداران و حدود 19 استان را در زمینه مدیریت بحران، آموزش داده‌ایم و بقیه هم در حال انجام است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان با بیان این بحران بطور کلی، یک حادثه آنی است که جامعه ای را تحت تاثیر قرار می دهد و روند عادی حرکت جامعه را مختل می سازد، تصریح کرد: این آموزش و پیشگیری اساس کار است و شما هم هرگز نباید غفلت کنید. ما فقط بحران های طبیعی و انسان ساخت بزرگ را بررسی می کنیم و این بحران تا زمان بازگشت آن جامعه به حالت اولیه نسبی، ادامه دارد، بنا بر این کار و مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ماست که امیدواریم با کمک هم، به بهتربن نحو آن را به انجام برسانیم.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید



 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر