/
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

۲۲ شرکت صاحب‎صلاحیت در زمینه تعمیر ماشین‎های دوار فعالیت می‎کنند

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: با ارزیابی‎های انجام شده در این معاونت، تاکنون صلاحیت ۲۲ شرکت تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار تایید شده است.
کد خبر : ۱۳۷۵۷

نبض نفت - امید شاکری در این باره اظهار کرد: شرکتهای تابع وزارت نفت برای تعمیرات اساسی ماشینهای دوار خود باید از توان شرکتهای صاحبصلاحیت در این حوزه استفاده کنند که به این منظور، تاکنون صلاحیت ۲۲ شرکت تایید شده است.

وی به ابلاغیه اخیر وزیر نفت با موضوع «شیوهنامه نحوه انجام تعمیرات اساسی ماشینهای دوار» اشاره کرد و گفت: این رویکرد از سال ۸۲ (دوره قبلی وزارت آقای زنگنه در نفت) در دستور کار قرار گرفت و تاکنون چهار مرحله ارزیابی شرکتهای تعمیرات اساسی ماشینهای دوار انجام شده و تعداد شرکتهای دارای صلاحیت به ۲۲ شرکت رسیده است.

شاکری با اشاره به پیگیری این رویکرد به‌طور جدی در یک سال اخیر و برگزاری حداقل دو مرحله ارزیابی در این مدت، ادامه داد: مرحله پنجم ارزیابی شرکتهای تعمیرات اساسی ماشینهای دوار نیز به‌زودی آغاز میشود. در این مرحله، صلاحیت شرکتهای جدیدی که درخواست دادهاند و همچنین شرکتهایی که گواهی آنها منقضی شده، بررسی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه شرکتهای تابع چهار شرکت اصلی مجاز به خرید قطعات نیستند و پیمانکار تعمیرات اساسی باید نسبت به تعمیرات و تامین قطعات مورد نیاز اقدام کند، اظهار کرد: این رویکرد، فرآیند تعمیرات اساسی ماشینهای دوار را حرفهایتر، تخصصیتر و در عین حال شفافتر میسازد.

شیوهنامه نحوه انجام تعمیرات اساسی ماشینهای دوار با هدف کاهش تصدی در شرکتهای تابع، بهبود بهره‌برداری از تاسیسات، پرهیز از داشتن انبارهای قطعات یدکی و صرفهجویی در وقت و هزینه در ارتباط با این تعمیرات، از سوی وزیر نفت به چهار شرکت اصلی و معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ابلاغ شده است.

وزیر نفت در این شیوهنامه، تکالیفی از جمله تهیه فهرست شرکتهای ایرانی صاحب صلاحیت برای انجام خدمات موضوع این شیوهنامه، تهیه اسناد و رویههای اجرایی برای پیادهسازی، برگزاری جلسات لازم، توجیه کارفرمایان، فعال کردن شرکتهای ذیصلاح و نظارت مستمر بر عملکرد شرکتهای اصلی و فرعی تابع در رابطه با پیادهسازی مفاد این شیوهنامه را متوجه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت کرده است.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر