/
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

آغاز عمليات اجرايي گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بيرجند

در پي موافقت شركت ملي گاز ايران و صدور مجوز برداشت از خط انتقال گاز 30 اينچ بيرجند - سربيشه عمليات اجرايي گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بيرجند آغاز شد.
کد خبر : ۱۳۷۸۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، بيان کرد: اجرای این پروژه شامل احداث 4200 متر خط فولادی تغذیه به قطر ۱۰ اینچ، تهيه و نصب یک دستگاه CGS به ظرفیت ۱۰ هزار مترمكعب بر ساعت و تهيه و نصب یک دستگاه TBS به ظرفیت ۱۰ هزار مترمكعب بر ساعت است.

سیدمحمود هاشمی اعتبار مورد نياز این پروژه را ۳۰ میلیارد ریال و از محل منابع داخلي شركت ملي گاز ايران ذکر کرد و افزود: با پيگيري هاي مكرر از سال گذشته، نهايتاً در ابتداي آذرماه موفق به اخذ مجوز برداشت گاز از خط انتقال 30 اينچ بيرجند- سربيشه جهت گازرساني به منطقه ويژه اقتصادي بيرجند شديم.

وی افزود: بلافاصله بعد از اخذ مجوز و طي مدت زمان يك ماهه، كليه اقدامات لازم جهت جذب پیمانکار، آغاز و اجرای این پروژه عظیم که برای تقویت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار اجرا می شود، از روز 29 آذرماه شروع شد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در ادامه خاطر نشان كرد: اميدواريم با اجراي شبکه توزيع داخلی منطقه ويژه از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی همزمان با اجراي عمليات گازرساني تا ورودي منطقه ويژه از سوی شركت گاز استان، در كمترين زمان ممكن شاهد بهره مندي واحدهاي موجود در منطقه از نعمت گاز باشيم .

وی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی به عنوان بزرگترین مرکز در حال توسعه شرق کشور به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی، وسعت کافی و قرار گرفتن در حلقه طلایی کریدور بین المللی ترانزیت شمال شرق - جنوب شرق، دسترسی به بازارهای بزرگ افغانستان و کشورهای آسیای میانه و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی، جایگاه ممتاز برای نقش آفرینی در عرصه اقتصاد ملی و بین المللی دارد.

هاشمی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت سال آینده، عمليات گازرسانی تا ورودي منطقه ویژه اقتصادی بيرجند پايان خواهد پذيرفت، افزود: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در برنامه چهارم توسعه، مطرح و سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۷۳۰ هکتار در فاصله ۱۲ کیلومتری شمال شرق بیرجند احداث شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر