/
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

پرداخت تعهد‌های شرکت ملی گاز به آموزش و پرورش

بیش از ۹۵ درصد تعهد‌های شرکت ملی گاز به آموزش و پرورش پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۳۸۰۸

نبض نفت - سید محمد حسین حسینی گفت: از سال ۹۴ تا پایان آذر ۹۷ مبلغ ۱۱۶۴ میلیارد تومان به این وزارتخانه برای نوسازی و تجهیز سامانه‌های گرمایشی مدارس پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه مطابق با قوانین، شرکت ملی گاز ایران باید از محل وصول عوارض گازرسانی، ۲۰ درصد از این عوارض را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور پرداخت کند گفت: شرکت ملی گاز تاکنون به طور کامل به تعهد‌های خود عمل کرده است.

حسینی افزود: از سال ۹۴ تاکنون از مجموع ۱۲۳۰ میلیارد تومان سهم عوارض مدارس، مبلغ ۱۱۶۴ میلیارد تومان که معادل بیش از ۹۵ درصد تعهدهاست به وزارت آموزش و پروش پرداخت شده است.

مدیر مالی و ذیحساب شرکت ملی گاز ایران با بیان این که ۵ درصد باقی‌مانده نیز عمدتا به دلیل پرداخت نشدن برخی مطالبات شرکت ازجانب مشترکان عمده است، تصریح کرد: این مبالغ و مطالبات که به طور معمول در هر سال مالی وجود داشته، به سال آینده موکول می‌شود که مبلغ یادشده نیز پس از وصول مطالبات، به سرعت پرداخت خواهد شد.

حسینی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نیز در مجموع، مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده که ۱۸۶ میلیارد آن مربوط به امسال و باقی‌مانده آن، بدهی پارسال بوده که امسال تسویه می‌شود.

وی درپایان تاکیدکرد: موضوع کمک به آموزش و پرورش و توسعه و تعالی این سازمان که تربیت کننده نسل آینده است، از اولویت‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بوده و بر همین مبنا، با اتخاذ رویکرد‌های مالی مناسب، این شرکت به تمام تعهدات خود مطابق قانون عمل کرده است.

منبع: صدا وسیما

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر