/
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

افتتاحیه رسمی پروژه های نظام اطلاعات مدیریت MIS و IGTCMS

جلسه افتتاحیه موضوعات استراتژیک شرکت انتقال گاز ایران شامل «پروژه های نظام اطلاعات مدیریت MISو مکانیزاسیون نظام مدیریت فرآیندهای کسب و کار شرکت انتقال گاز ایران IGTCMS»، در تاریخ 4 دی ماه 1397، با حضور مدیرعامل، مدیران و نمایندگان ستاد انتقال گاز ایران، مشاور پیمانکار و مدیران مناطق 10 گانه عملیاتی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر : ۱۳۹۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ابتدای این جلسه گفت: سال گذشته در جلسه هیأت مدیره شرکت ملی گاز ایران، مباحثی در راستای برندینگ شرکت انتقال گاز ایران مطرح و ما نسبت به انجام آن، متعهد شدیم.

وی در ادامه افزود: این دو پروژه جزء الزاماتی بود که از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بر اساس طرح جامع شرکت ملی گاز به شرکت انتقال گاز ایران الزام گردید.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران افزود: این دو پروژه در جهت گیری های رشد و یادگیری و به منظور کم کردن فرآیندهای مازاد و افزایش بهره وری بسیار موثر است و انشاءالله در راستای رسیدن به ارزش‌های سازمانی تعریف شده شرکت، بتوانیم به عنوان شرکتی چابک و چالاک با اجرایی کردن این پروژه ها در پاسخگویی ذی نفعان قدم بر داریم .

وی اظهار داشت: موضوع مدیریت فرآیندهای کسب و کار از مدت ها قبل به صورت یکپارچه در شرکت انتقال گاز ایران تعریف و با همکاری تیم قوی شرکت مشاور آغاز شد.

توکلی تأکید کرد: سازمان هایی که به سمت سیستم های یکپارچه می روند، می توانند با جهت گیری مناسب به نتیجه و یکپارچگی خوبی دست پیدا کنند و شرکت انتقال گاز ایران به عنوان یک شرکت پیشرو در نظر دارد که سیستم  IGTCMS مختص به خود داشته باشد.

به گفته وی، برای تحقق این هدف در ابتدا بررسی های زیرساختی جهت شناسایی نیازهای مجموعه با هدف گردش به موقع و درست اطلاعات و بهره برداری از آن برای دستیابی به نتایج مطلوب انجام شد .

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: انشاءالله فاز اول اجرایی پروژهIGTCMS   را در قالب 15 فرآیند و پروژه  MIS در مدت 8 ماه کار عملیاتی با انتخاب نمایندگان ستاد و مناطق عملیاتی که در بحث نرم افزار متخصص هستند و همچنین با تعیین 7 کارگروه و با الگو برداری از سیستم  IPCMMS(نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات) در شرکت انتقال گاز ایران، عملیاتی کرده و سپس تعمیم می دهیم .

وی افزود: مجموعه فعالیت های این گروه در یک کارگروه تلفیقی یکپارچه شده و در نتیجه، خروجی مناسب منجر به بهبود در سیستم های مختلف خواهد شد و ورودی قابل اطمینانی را نیز برای بحث مکانیزاسیون فراهم خواهد کرد .

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ زمان بندی، این پروژه، 8 ماهه درنظر گرفته شده، که حدود 6 هفته مناطق عملیاتی فرصت دارند تمامی اطلاعات لازم را گردآوری و ظرف مدت 12 هفته، خروجی اقدامات را جمع بندی و ارایه کنند که به امید خدا با همکاری و هم افزایی مدیران و مسئولین ستاد و مناطق عملیاتی تمامی تبادل ها پس از اجرایی شدن این پروژه استاندارد خواهد شد.

توکلی گفت: در نهادینه سازی نظام مدیریت و فرآیندی در شرکت، مهم تر از بحث مستندسازی کسب و کار فرآیندها، بحث سیستمی و مکانیزه کردن این موضوع است که در استانداردهای بین المللی با عنوان)  BPMS مدیریت فرآیند کسب و کار) طرح می‌شود.

وی افزود: اگر فرآیندها در یک سیستم مکانیزه گردش نکند، این فرآیندها به بخش فرعی سازمان تبدیل و اصل موضوع فرآیندها از دست خارج می شود .

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: برای رسیدن به این هدف کمیته های راهبری و اجرایی، سیاست گذاری برای بحث تعالی فرآیندها و نظام های مدیریت تشکیل و ارزیابی های لازم برای مشخص نمودن نرم افزارهای داخلی که توان انجام این کار را داشته باشد، انجام شد.

به گفته توکلی، در بحث مکانیزاسیون نظام مدیریت فرآیندهای کسب و کار شرکت انتقال گاز ایران، یکی از اهداف بحث، مکانیزه کردن فرآیندهاست و هدف دیگری که پروژه  IGTCMSدنبال می‌کند، این است که ارتباط بین نرم افزارهای IPCMS,GIS,MIS و ...  در ستاد و مناطق عملیاتی از حالت جزیره ای به یکپارچه تبدیل شود .

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ارزش ها و مأموریت در قالب نقشه استراتژیک و با 21 موضوع استراتژیک شرکت مشخص است . دو مورد از موضوعات مهم استراتژیک در جهت گیری، رشد و یادگیری، بحث سیستم اطلاعات مدیریت  (MIS)، تعالی فرآیندها و نظام های مدیریت است که این یکپارچگی در ستاد و مناطق عملیاتی کلید خورد و امیدواریم به عنوان اولین شرکت در مجموعه شرکت ملی گاز ایران، موضوع BPMS  را در پلت فرم یکپارچه  IGTCMSنهایی و عملیاتی کنیم.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر