/
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و معاونت امور زنان ریاست جمهوری امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و معاونت امور زنان ریاست جمهوری با محوریت اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی به امضا رسید.
کد خبر : ۱۳۹۷۴

نبض نفت - تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بین وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به‌منظور برنامه‌­ریزی، ‌سازماندهی و پیشبرد اهداف در زمینه توانمندسازی زنان با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت­‌های موجود در جهت همافزایی فعالیتهای فرهنگی،‌ آموزشی و تحقیقاتی در حوزه مدیریت مصرف بهینه آب، برق و انرژی صورت گرفته است.

دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز در افق 1404، قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای شاخص‌های مرتبط با بانوان و خانواده در کشور به استناد ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه و تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف در خانواده با تکیه بر مصوبات کارگروه سبک زندگی و خانواده از جمله محورهای این تفاهم‌نامه مشترک به‌شمار می‌آید.

ارتقای‌ نقش بانوان در مدیریت و پایدارسازی منابع حیاتی آب و انرژی، ارتقای آگاهی و دانش بانوان در حوزه مدیریت منابع آب و انرژی و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع آب و برق و نهادینه‌­سازی آن در میان خانواده­‌ها، موضوعات این تفاهم‌نامه را شکل می‌دهد.

بهرهمندی از ظرفیت­‌ها، امکانات و تجارب طرفین به‌ویژه ظرفیتهای استانی، بهره­‌گیری از ظرفیتها،‌ تجارب،‌ منابع و امکانات بخش‌های دولتی، غیردولتی، دانشگاهی و سازمان­‌های مردم‌­نهاد به منظور ارتقای دانش و آگاهی بانوان در راستای پایدارسازی منابع حیاتی آب و انرژی، طراحی و تدوین طرح‌ها و برنامههای آموزشی و ترویجی مشترک در راستای ارتقای دانش و آگاهی و فرهنگ‌سازی بین بانوان و خانواده‌ها در مصرف بهینه آب، برق و انرژی، تبادل آمار و اطلاعات مستند، ارزیابی اثربخشی برنامه‌های اجرایی و تهیه گزارش عملکرد مشترک سالانه در راستای اجرایی‌سازی، از محورهای همکاری مشترک ذکر شده در این تفاهم­‌نامه است.

همکاری‌های مشترک وزارت نیرو با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در قالب این تفاهم‌نامه از امروز آغاز و تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر