/
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

بهره برداری از ۱۰ سد تا خرداد سال آینده

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران: بسته‌ای در ابتدای دولت تنظیم شد که براساس آن ۱۰ سد تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر : ۱۳۹۹۹

نبض نفت ­- محمد حاج رسولی‌ها در بازدید رئیس جمهور از وزارت نیرو و نشست با وزیر و مدیران ارشد این وزارتخانه افزود: بسته‌ای در ابتدای دولت یازدهم تا سال ۹۳ تنظیم شد ­که بر اساس آن ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با هماهنگی سازمان برنامه بودجه، صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی در نظر گرفته شد که بر اساس آن ۵۸ طرح را ساماندهی کردیم.

وی گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده را دریافت کردیم و اگر بانک مرکزی سه هزار میلیارد دیگر را پرداخت کند سرجمع ۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده برای ساماندهی طرح‌های مورد نظر دریافت می‌کنیم.

وی گفت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ درصد برنامه تامین آب، محقق شده است و ۹۰ درصد برنامه‌های شبکه‌های انتقال آب نیز با دریافت کامل ۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود.

حاج رسولی‌ها افزود: تعداد سد‌هایی که بر اساس بسته اول ساخت آن را شروع و تمام کردیم ۱۳ سد بود که کار‌های شبکه آن را انجام دادیم.

وی گفت: در این بسته ساخت ۲۴ سدی که متوقف بود را مجددا شروع کردیم ۱۴ سد به بهره برداری رسید و ۱۰ سد دیگر تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و حدود ۱۰ سد دیگر را ­­نیز آبگیری می‌کنیم.

حاج رسولی‌ها افزود: به این ترتیب حدود ۴۷ سد عملیات اجرایی آن را تکمیل کردیم ­که ۲۴ سد در این بسته شروع شده بود و بقیه نیمه تمام بود که تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: با تدبیر رئیس جمهور و حمایت مقام معظم رهبری، با استفاده هوشمندانه از منابع توسعه ملی، طرح هایی در زمینه آب به سرانجام رسید که آیندگان به نیکی از آن یاد خواهند کرد.

منبع : صدا وسیما

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر