/
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

تولید ۸۴۵ میلیون متر مکعب گاز غنی در سال ۹۶

در سال ۹۶، روزانه ۸۴۵.۸ میلیون متر مکعب گاز غنی و ۵۷۶ میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید شد.
کد خبر : ۱۴۰۴۲

به گزارش نبض نفت براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه در سال 95 روزانه 779 میلیون متر مکعب گاز غنی و 565 میلیون متر مکعب گاز شیرین در کشور تولید شده است.

این گزارش حاکی است براساس اهداف کمی سال 96 قرار بود تا تولید گاز غنی به 1000 میلیون متر مکعب در روز و همچنین تولید گاز شیرین در پالایشگاه ها نیز به میزان 746.3 میلیون متر مکعب در روز برسد.

اما این هدف کمی به صورت کامل محقق نشد و روزانه 845.8 میلیون متر مکعب گاز غنی و 576 میلیون متر مکعب در روز گاز شیرین در سال 96 تولید شد. در واقع، در تولید گاز غنی 84.58 درصد برنامه محقق شده و در تولید گاز شیرین نیز 77.26 درصد از این برنامه محقق شده است.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که عدم تحقق کامل این  هدف کمی در تولید گاز غنی به دلیل نداشتن پیش بینی واقع بینانه از تولید گاز غنی در سال ۹۶ بوده است و در نتیجه، هدف کمی در نظر گرفته شده برای تولید گاز شیرین نیز محقق نشده است.

یکی از نکات قابل تامل گزارش سازمان برنامه و بودجه، افزایش حدود 12 میلیون متر مکعبی تولید گاز شیرین علی رغم افزایش حدود 67 میلیون متر مکعبی تولید گاز غنی در سال 96 بوده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر