/
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

بروکراسی اداری یکی از موانع بر سر راه جذب سرمایه‌های مردمی در پتروشیمی‌ها

نماینده مردم شادگان در مجلس بروکراسی اداری را یکی از موانع بر سر راه جذب بخش خصوصی در توسعه شرکت‌های پتروشیمی دانست و گفت: حدود ۲۰درصد از سرمایه‌های مردمی به شرکت‌های پتروشیمی جذب شده‌اند.
کد خبر : ۱۴۰۷۵

نبض نفت - مجید ناصری‌نژاد درخصوص ضرورت افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌های مردمی، گفت: مسئله جلوگیری از خام‌فروشی از دغدغه‌های همیشگی کشور بوده است اما در حالی سال‌هاست نفت خام اکتشاف و به فروش می‌رسد که ارزش‌افزوده‌ای برای کشور ندارد و ثروت ملی را بر باد می‌دهد لذا توسعه پالایشگاه‌ها یکی از خواسته‌های جدی مردم است.

باید شرایط جذب سرمایه‌های مردمی را برای تولید فرآورده‌های نفتی فراهم کرد

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شرایط جذب سرمایه‌های مردمی را برای توسعه پالایشگاه‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و تولید فرآورده‌های نفتی فراهم کرد، افزود: اگرچه در چند سال اخیر جذب بخش خصوصی به این مهم شتاب گرفته است اما هنوز تا نقطه ایده‌ال فاصله داریم.

بروکراسی اداری عریض و طویل، مدت به ثمر رساندن پروژه‌ها را افزایش داده و سبب هدررفت بودجه بخش خصوصی می‌شود به همین دلیل باید بروکراسی را کوتاه و حمایت‌های بانکی کم بهره را افزایش داد

بروکراسی اداری یکی از موانع بر سر راه جذب بخش خصوصی در توسعه شرکت‌های پتروشیمی

وی یکی از موانع بر سر راه جذب بخش خصوصی در توسعه پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی را بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: بروکراسی اداری عریض و طویل، مدت به ثمر رساندن پروژه‌ها را افزایش داده و سبب هدررفت بودجه بخش خصوصی می‌شود به همین دلیل باید بروکراسی مجوزها را کوتاه و حمایت‌های بانکی کم بهره را افزایش داد.

ناصری‌نژاد افزایش علم و تجربه‌ در حوزه تولید فرآورده‌های نفتی را یکی دیگر از مسائل مهمی دانست که باید در مسیر توسعه پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به آن توجه کرد.

این نماینده در مجلس دهم با اعتقاد به اینکه صادرات محصولات پتروشیمی‌ رشد داشته و سود مناسبی را عاید کشور کرده است، اضافه کرد: اگر این مسیر ادامه پیدا کند می‌توان تحریم‌ها دور زد، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده مناسبی را جذب کرد.

میزان جذب سرمایه‌های مردمی به شرکت‌های پتروشیمی حدود 20درصد است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای  اسلامی معتقد است جذب سرمایه‌های مردمی به توسعه پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در کشور سن بالایی ندارد و میزان جذب سرمایه‌های مردمی به این حوزه حدود 20درصد است

منبع: ایسنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر