/
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
در گفتگو با نبض نفت مطرح شد؛

حمایت قاطع نمایندگان مجلس از طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی و خدماتی

عبدالحمید خدری نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و بندر دیلم و سید علاءالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی از حمایت قاطع نمایندگان مردم در خانه ملت برای تصویب طرحی خبر دادند که در صورت تصویب نهایی دستگاههای دولتی مکلف به عقد قرارداد مستقیم با کارکنان شرکتی و خدماتی می‌شوند.
کد خبر : ۱۴۳۶۲
طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی و پیمانکاری یکی از دغدغه‌های کارکنانی است که در دستگاههای دولتی کار یکسان و مشابهی با سایر نیروهای رسمی و پیمانی انجام می‌دهند اما حقوق بسیار کمتری از نیروهای رسمی و پیمانی دریافت می‌کنند و از بیشتر مزایای کارکنان رسمی و پیمانی نیز محروم هستند. این موضوع در دستگاههای دولتی باعث به وجود آمدن یک تبعیض بین این دو گروه شده و تلاش برای حل این مشکل در چند سال اخیر بی‌نتیجه بوده است. بدون شک تبعیض و بی‌عدالتی در هر مجموعه‌ای خوشایند هیچ کس نیست و می‌تواند اثرات منفی زیادی بر روی ذهن کارکنانی داشته باشد که تبعیض را با تمام وجود لمس می‌کنند. بر اساس آمارهای ارائه شده در حال حاضر بیشتر از 50 هزار نفر در صنعت نفت کشور مشغول کار هستند که مشمول این موضوع شده و از تبعیضی که نسبت به آنها روا می‌شود ناراحت و مغموم هستند.

پایگاه خبری نبض نفت بر اساس وظیفه و رسالت ذاتی خود که از طرفی شفاف سازی و از طرفی حمایت از اقشار کارگری و محروم جامعه است تلاش می‌کند تا با انعکاس این مشکلات بتواند حداقل موضوع را به گوش مسئولان کشور برساند.

قرار است این طرح به زودی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود تا نمایندگان مردم در خانه ملت در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

در همین راستا پایگاه خبری نبض نفت این موضوع را به صورت جدّی پیگیری کرده تا حقی که سال‌ها برای جامعه کارگری کشور از بین رفته به این قشر زحمتکش برگردد.

 حمایت قاطع نمایندگان مجلس از طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی و خدماتی

موضوع کارکنان شرکتی و خدماتی را بارها به زنگنه تذکر داده‌ام

عبدالحمید خدری نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و بندر دیلم و عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 45 تا 50 هزار نفر از نیروهای شرکتی در صنعت نفت کشور و در وزارت نفت مشغول هستند گفت: ما قطعاً موافق تصویب این طرح هستیم و اگر این طرح که در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مطرح است مشکل اصل 75 نداشته باشد به نظر من تصویب می‌شود. اگر این طرح در صحن مجلس مطرح شود قطعاً ما از آن دفاع می‌کنیم. ما دنبال اجرایی کردن این موضوع هستیم تا مشکل این قشر حل شود.

خدری افزود: با توجه به وضعیت لایحه بودجه تنها مانعی که می‌تواند جلو تصویب این طرح را بگیرد بحث اعتبارات است. شاید امکان عملی شدن آن در شرایط حاضر نباشد اما قطعاً همه نمایندگان خواستار این هستند که این طرح در مجلس به قانون تبدیل شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وجود تبعیض زیاد بین کارکنان رسمی و پیمانی و کارکنان شرکتی و خدماتی گفت: تبعیض بین نیروهای رسمی و پیمانی و نیروهای شرکتی در مجموعه وزارت نفت وجود دارد و یکی از وعده‌های ما به این دوستان رفع همین تبعیض‌ها و حداقل کردن اختلافات است. این اختلاف بین دو گروه در واقع نوعی ظلم است. نیروهایی که از نظر علمی و تخصص در یک سطح هستند اما از نظر حقوق و مزایا یک ششم و حتی یک هفتم کارکنان رسمی و پیمانی حقوق می‌گیرند طبیعی است که انگیزه خودشان ر از دست بدهند. ما به دنبال کم کردن این تبعیض‌ها و اختلاف‌ها هستیم و یکی از دلایل مطرح شدن این طرح نیز برطرف کردن تبعیض و اختلاف است.

خدری در خصوص پیگیری‌های انجام شده در این زمینه گفت: من شخصا در استان بوشهر چندین جلسه با کارکنان شرکتی و پیمانکاری شاغل در صنعت نفت داشته‌ام و در کمیسیون انرژی هم با نمایندگان این قشر و گروه جلساتی داشته‌ام. من بارها و بارها به آقای زنگنه موضوع را گوشزد کرده‌ام. امیدوار هستم این طرح در مجلس به قانون تبدیل شود تا مشکلات این قشر حل شود.

 حمایت قاطع نمایندگان مجلس از طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی و خدماتی

تصویب این طرح انگیزه کارکنان شرکتی و خدماتی را افزایش می‌دهد

سید علاءالدین خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت قاطع خود از تصویب این طرح گفت: این طرح برای احقاق حق افرادی است که زحمت می‎‌کشند و در دستگاههای دولتی تلاش می‌کنند اما به تناسب زحمتی که می‌کشند و وقتی که اختصاص می‌دهند مزایا دریافت نمی‌کنند. این موضوع در کمیسیون اجتماعی مطرح شده و در صحن مجلس نیز باید بررسی شود. خادم در ادامه اظهار داشت: لازم است از این طرح دفاع شود تا این افراد متناسب با زحمتی که می‌کشند مزایا دریافت کنند و انگیزه‌ای برای خدمت بیشتر داشته باشند. لازم است این افراد اطمینان بیشتری نسبت به آینده خود داشته باشند. من شخصا با این نگاه موافق هستم و امیدوار هستم همکارانم در مجلس نیز کمک کنند تا قدمی برای حل مشکلات این قشر برداشته شود.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این طرح با مشکل تامین منابع مالی مواجه نشود به نظر من اکثر نمایندگان با کلیات آن موافق هستند و این هم یک احقاق حق اجتماعی برای گروهی از افراد است که زمینه خدمت بیشتری برای آنها فراهم شود و در کار هم انگیزه بیشتری داشته باشند.

وی در پایان به مزایای تصویب این طرح اشاره کرد و گفت: معمولاً هر انسان وقتی احساس می‎‌کند که در بحث عدالت اجتماعی به وی کمک شده انگیزه کاری شخص زیاد می‌شود و می‌تواند بر روی رفتار شغلی این افراد تاثیر مثبت داشته باشد و باعث توسعه بهتر مبانی شغلی شود. نتیجه اصلی این موضوع هم پیشرفت بهتر امور برای آن دستگاه دولتی و در نهایت جامعه است.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر