/
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

حوزه شمال همپای جنوب، از اولویت‎های توسعه‎ای شرکت ملی نفت است

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، توسعه صنعت نفت در شمال کشور را همپای جنوب، حائز اهمیت خواند.
کد خبر : ۱۴۳۸۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت خزر، رضا دهقان در نشست راهبردی این شرکت که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران نفت خزر برگزار شد، با بیان این مطلب، عنوان کرد: به مروز زمان و با فعالیت‌های شرکت نفت خزر و اکتشافات نفت در خزر، توجه به توسعه صنعت نفت در خزر توجیه اقتصادی پیدا کرد و البته در توسعه خزر باید به مباحث سیاست خارجی و امنیت ملی نیز نگاه ویژهای داشت.

وی گفت: انجام فعالیتهای توسعهای و تولیدی در حوزه خزر اجتناب‏ناپذیر است و نیاز است که با تلاش مدیران ارشد شرکت نفت خزر کماکان مذاکره با شرکتهای خارجی و متخصص کار در آبهای عمیق ادامه یابد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به جذابیت بیشتر توسعه صنعت نفت در جنوب کشور برای سرمایهگذاران، عنوان کرد: با این وجود باید برنامهریزی لازم برای جذب سرمایه اولیه برای شتابدهی به فرآیند بهرهبرداری از منابع هیدروکربوری در این منطقه ژئوپولتیک صورت گیرد.

دهقان ادامه داد: بر اساس برآوردهای مؤسسات بینالمللی انرژی، دوره طلایی نفت در دنیا حداکثر ۳۰ سال دیگر خواهد بود و پیشبینیها نشان میدهد در ۳۰ سال آینده نقش نفت در سبد انرژی کشورهای جهان کاهش و نقش انرژیهای تجدیدپذیر افزایش پیدا میکند؛ به همین دلیل ضروری است با توجه به پیشرفت فناوری در جهان و توانمندیهای پیمانکاران و شرکتهای داخلی، بحث اکتشاف، انتقال و فرآورش توسعه صنعت نفت در جنوب و شمال کشور با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید نفت در ایران که میتواند بسیار فراتر از چهار میلیون بشکه در روز باشد، یادآور شد: باید نگاهمان را به موضوع توسعه در صنعت نفت تغییر دهیم و با استفاده از توانمندی‌های داخلی از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر