/
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

انتقال موفقیت‌آمیز بار انرژی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید منطقه خارگ

با تلاش کارکنان واحد نوسازی و تعمیرات منطقه خارگ، اتصال کابل‌های جدید برق کارخانه درود 2، منیفولد بارگیری و آزمایشگاه نفت، انجام و بار انرژی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید منطقه خارگ با موفقیت منتقل شد.
کد خبر : ۱۴۳۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، با تكیه بر توانمندی نیروهای پر تلاش واحد برق از مجموعه واحدهای نوسازی و تعمیرات منطقه و بنا به نیاز و ضرورت عملیاتی، برنامه اتصال كابل‌های جدید برق كارخانه درود 2، منیفولد بارگیری و آزمایشگاه نفت، همچنین تغییر و انتقال بار انرژی برق از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید، اجرا و با موفقیت به سرانجام رسید.

با توجه به انجام کابل‌کشی و نصب تجهیزات لازم در نیروگاه جدید منطقه خارگ و انتقال بارهای مصرفی انرژی و در پی بروز اتصال کوتاه در مسیر کابل مربوط به مصارف کارخانه درود 2، آزمایشگاه و انشعابات بارگیری، واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه خارگ با هماهنگی لازم تمرکز و برنامه‌ریزی خود را معطوف به تغییر مسیر برقرسانی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید کرد. در این راستا پس از برگزاری جلسات فنی و بررسی همه‌جانبه برای جلوگیری از افت تولید نفت و بروز خسارات غیرمترقبه، با کمترین زمان خاموشی، از طریق دو رشته کابل موجود که در پروژه نیروگاه جدید کشیده شده بود، همكاران سختكوش و پرتوان واحد نوسازی و تعمیرات منطقه با اختصاص کلیدهای مجزا، مصرف‌کنندههای یاد شده را به نیروگاه جدید متصل کردند.

همچنین در ادامه اقدامات فنی تعمیراتی، با تكیه بر دانش همكاران واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه خارگ، سیستم کنترل و حفاظت الکتریکی کلید Incoming کارخانه درود 2 که سالها با اشکال مواجه بود، عیبیابی و رفع اشکال شد و با انجام محاسبات فنی و مهندسی، پارامترهای رله‌های حفاظتی از قبیل  Over current)، Under voltage، Over Voltage  )تنظیم شده و کلیدهای موردنظر با ضریب اطمینان بسیار بالا در سرویس قرار گرفتند.

گفتنی است، با ایجاد تمهیداتی در مدت اجرای این مجموعه کارهای تعمیراتی، برق کارخانه درود 2 از طریق نیروگاه پایانه‌های صادرات شرکت نفت تامین شد تا در روند تولید صیانتی نفت خللی ایجاد نشود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر