/
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

پمپ دوفازی میدان نفتی پایدارغرب نصب و راه‎اندازی شد

مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گازغرب از نصب و راه‎اندازی پمپ دو فازی پایدار غرب در منطقه عملیاتی چشمه خوش خبر داد.
کد خبر : ۱۴۴۱۱

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب، میرحسین کاظمی در این باره توضیح داد:  با توجه به تحریمها و نبود قطعات پمپ دو فازی، با برنامهریزی و هماهنگی شرکت نفت و گاز غرب و همچنین با استفاده از توان شرکتهای دانشبنیان، قطعات پمپ دو فازی تولید و در کمتر از دو ماه وارد مدار شد.

وی در ادامه با تشریح مراحل مختلف انجام نصب و راهاندازی پمپ دو فازی گفت: این پروژه در دو بخش تهیه قطعات مورد نیاز و نصب اسکروها، اسمبلکردن و راهاندازی پمپ تعریف شد.

مدیر عملیات شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب افزود: در بخش نخست این پروژه، قطعات اولیه مورد نیاز شامل چهار مجموعه مکانیکال سیل پمپ، بیرینگ و ادوات جانبی از سوی شرکتهای دانشبنیان تامین شد.

وی ادامه داد: در بخش دوم نیز پس از انتقال اسکروها، قطعات و ابزارآلات مورد نیاز به سایت پایدار غرب، مراحل اندازهگیری، اسمبلکردن پمپ، برسکاری و سمبادهزنی انجام شد، همچنین میزان انحراف مرکزیت Liner نسبت به پوسته پمپ بررسی و مقدار آن اندازهگیری شد و اسکروها داخل یکدیگر جفت و داخل Liner قرار داده شدند.

کاظمی اظهار کرد: برای ساخت بوشهای نگه‌دارنده مکانیکال سیلها، ابتدا فاصله محل قرارگیری بوشها روی شفت تا تکیهگاه مکانیکال سیلها ثبت شد. سپس فلنجها در دو سمت روی پمپ نصب شدند و فاصله فلنجها تا پوسته‌ها فیلرگیری و سپس چهار مجموعه مکانیکال سیلها روی اسکروها نصب شد.

وی در ادامه افزود: برای تعیین ابعاد بوشها، هوزینگ بیرینگ در دو سمت پمپ بدون متعلقات جاسازی و پس از ساخت بوشها، هوزینگ بیرینگها جداسازی و بوشها روی پمپ نصب شد و سرانجام پس از ساخت ابزار مورد نیاز، بیرینگها روی پمپ نصب شدند.

مدیرعملیات شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب افزود: پس از پایان نصب بیرینگها و صفحات نگه‌دارنده، نخست چرخدنده مربوط به شفت Driver روی اسکرو نصب و پس از اعمال تایمینگ اسکروها نسبت به یکدیگر، چرخدنده مربوط به Driven نیز نصب شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر