/
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

اتمام عملیات حفاری و تکمیل 16 حلقه چاه توسعه ای جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی

مدیر پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از اتمام عملیات حفر و تکمیل 16 حلقه چاه در این میدان در راستای اجرای این پروژه خبر داد .
کد خبر : ۱۴۶۰۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، منوچهر اسدی روز دوشنبه (8 بهمن ماه) در بیان اقدامات به عمل آمده در جهت تحقق به موقع این پروژه براساس جدول زمانبندی گفت: این پروژه از شهریورماه  سال 95 کلید خورد و مدت پیش بینی شده برای اجرای آن 24 ماه تعیین شده بود .

وی در پیوند با این مطلب افزود: با توجه به اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمار چاه ها را از 20 حلقه به 23 حلقه افزایش داد، پیش بینی می شود این پروژه تا خردادماه 98 به مرحله پایان کار برسد .

اسدی اظهار کرد: با تکمیل حفاری 16 حلقه چاه این چاه ها برای بهره برداری تحویل کارفرما گردید و این در حالی است که با توجه به هم افزایی و ارتباط تنگاتنگ میان مجری طرح و متخصصان این شرکت، حفاری هفت حلقه چاه باقیمانده نیز با پیشرفت 90 درصد در مراحل اتمام کار قرار دارد .

مدیر پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه در ارتباط با انجام  پروژه پیش گفته شش دستگاه حفاری سنگین مدیریت عملیات خشکی – 4 شرکت بکارگیری شده است، گفت: براساس محاسبات به عمل آمده در خصوص حفر این چاه ها تا کنون بیش از 72 هزار متر حفاری گزارش گردیده است .

وی توضیح داد: شرکت ملی حفاری ایران با احتساب حفاری بیش از 40 حلقه چاه که سال گذشته به اتمام رسید تا کنون حفاری  و تکمیل 56 حلقه چاه در این میدان نفتی مشترک را در کارنامه خود دارد و نقش مهمی در تولید از این میدان ایفا کرده است .

اسدی به مجهز بودن دستگاه های حفاری مورد استفاده در این پروژه به سیستم مدیریت پسماند با هدف حفظ اکوسیستم آب و خاک و محیط زیست منطقه، افزود: از نکات برجسته در این پروژه با توجه به اجرای آن به صورت کلید در دست، استفاده حداکثری از قطعات و تجهیزات و کالا و مواد مورد نیاز از منابع و تولیدات داخلی می باشد .

مدیر پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت به تازگی با حضور در مناقصه شرکت متن برنده حفاری 10 حلقه چاه دیگر در  این موقعیت عملیاتی گردیده است، خاطر نشان کرد: تامین مقدمات اجرای این پروژه نیز در حال انجام می باشد و به زودی با حفر یک حلقه چاه توصیفی (ارزیابی) کلید خواهد خورد .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر