/
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

طرح های ونزوئلا برای مقابله با تحریم های نفتی آمریکا

ونزوئلا در راستای مقابله با تحریم های جدید نفتی از سوی آمریکا، به دنبال طرح های جدید از جمله انعقاد قرارداد با یکسری خریداران نفتی مهم مانند پالایشگاه های آمریکایی است.
کد خبر : ۱۴۶۴۴

 نبض نفت -  چهار منبع نزدیک به مذاکرات شرکت نفتی دولتی ونزوئلا روز گذشته تایید کردند که این شرکت به دنبال قرارداد و اعلام شرایط جدید در مورد فروش نفت خود به خریداران مهم است.

وزارت خزانه داری آمریکا دو روز پیش شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) را تحریم کرد. دولت 'دونالد ترامپ 'رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد، شرکت نفت دولتی این کشور (PDVSA) را تحریم می کند.

'استیو منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: راه رفع تحریم ها علیه شرکت نفت ونزوئلا انتقال سریع حکومت به رئیس جمهوری موقت (گوایدو) و یا دولتی است که به صورت دمکراتیک انتخاب شده باشد.

این تحریم ها با هدف تشدید فشارها علیه 'نیکلاس مادورو' و دولت وی اعمال شده است.

گزارش شده است که شرکت نفتی دولتی ونزوئلا که پیشتر در جریان اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا بوده، پیش از این شرایط جدید را به اطلاع مشتریانش رسانده است. از جمله شرایط جدید اعلامی از سوی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا درخواست از برخی مناطق تجاری برای فعالیت به عنوان واسطه با هدف انتقال غیرمستقیم نفت ونزوئلا به مشتریان در آمریکا و کشورهای دیگر بوده است.

یک منبع آگاه در شرکت نفتی دولتی ونزوئلا در این رابطه عنوان کرد: ما به دنبال اعمال تغییرات در این قراردادها هستیم. هنوز به طور کامل سازوکار این تغییرات مشخص نشده و ما به دنبال راههای جایگزین هستیم.

این منبع همچنین افزود، مشخص نیست که آیا این رویکرد جدید از جمله استفاده از واسطه ها از نقض تحریم ها جلوگیری خواهد کرد یا خیر.

آمریکا در حالی تحریم های نفتی علیه ونزوئلا اعمال کرده که فروش نفت بیش از 90 درصد درآمد صادراتی این کشور را تشکیل می دهد. ونزوئلا پیشتر 1.25 میلیون بشکه روزانه نفت خام صادر می کند که 500 هزار بشکه به آمریکا صادر می شود. این در حالی است که ونزوئلا روزانه بیش از 200 هزار بشکه تولیدات پالایش شده نفتی را وارد می کند. واردات فرآورده های امور انرژی ونزوئلا از آمریکا برای این کشور منطقه آمریکای لاتین امری حیاتی به شمار می رود.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر