/
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

واحد الفین پتروشیمی ایلام سال 98 راه اندازی می شود

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گفت: وزارت نفت در تلاش است بهار سال آینده واحد شیرین‌سازی و تابستان 98 واحد الفین پتروشیمی ایلام را با رعایت نکات ایمنی و HSE به مرحله‌ راه‌ اندازی پایدار و تولید محصول برساند‌.
کد خبر : ۱۴۶۶۳

 نبض نفت - بهزاد محمدی روز پنجشنبه در بازدید از واحد‌ها و پروژه‌های در دست احداث هیدروژن، شیرین سازی و فلر و الفین مجتمع پتروشیمی ایلام با اشاره به فرآیند دریافت خوراک از پالایشگاه گاز ایلام از طریق سه خط لوله اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد گوگرد زدایی، واحد پلی ‌پروپیلن و بنزین پیرولیز چرخه تولید در این مجتمع تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی ایلام در حفظ زنجیره ارزش سرآمد است، افزود: این مجتمع از لحاظ زیست محیطی صنعتی سبز در کشور محسوب می شود و یکی از شاخصه‌های پتروشیمی ایلام استفاده از تیم جوان و بومی در کنار گروه مجرب و متخصص است که در این راستا تدابیر مدیرعامل پتروشیمی ایلام در به کارگیری این تیم کاری قابل قدردانی است.

مدیرعامل پترول هم در این نشست گفت: اولویت «گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان» رفع مشکلات پیش‌ روی شرکت پتروشیمی ایلام است.

رسول اشرف زاده با بیان اینکه از سال 92 که هلدینگ خلیج فارس وارد مجتمع پتروشیمی ایلام شد کوشش ‌های مستمر و قابل توجهی در راستای تکمیل پروژه‌ الفین و گوگرد زدایی آغاز شد افزود: برای مشارکت در تولید بنزین پیرولیز نیز با سه شرکت معتبر رایزنی شده و این محصول در پتروشیمی ایلام تولید خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر پایه طبق برنامه ‌ریزی ها، پتروشیمی ایلام در بلند مدت خوراک مورد نیاز را از پالایشگاه گاز ایلام دریافت خواهد کرد که برای تخصیص 100 درصدی خوراک نیازمند توجه ویژه مدیران ارشد وزارت نفت است.

اشرف زاده با اشاره به اینکه در عین حال برنامه‌های کوتاه مدتی نیز برای تامین خوراک پتروشیمی ایلام نیز طراحی شده ، یادآور شد: اراده‌ و انگیزه‌ لازم برای تکمیل زنجیره‌ تولید در پتروشیمی ایلام با راه‌اندازی پروژه‌های در حال اجرای این شرکت شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام هم گفت: این مجموعه اکنون در 2 فاز تولید و پروژه قرار دارد و پروژ‌های فلر، هیدروژن و شیرین‌سازی با 96 درصد در مراحل بهره‌برداری و راه‌اندازی هستند.

شاپور تقی پور با اشاره به اینکه سفارش ‌گذاری تجهیزات و قطعات مورد نیاز پروژه الفین به اتمام رسیده و کلیه تجهیزات در گمرک یا در مسیر انتقال به سایت هستند، افزود: نصب و تکمیل فلر واحد گوگردز‌دایی و واحد هیدروژن با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی کشور و استان در کمتر از سه ماه انجام و در آستانه بهره‌ برداری قرار گرفته است.

وی به دریافت گواهینامه‌ها و ایزوهای معتبر از شرکت‌های بزرگ دنیا توسط کنترل کیفیت شرکت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این شرکت سال 96 برای توجه ویژه به مسائل زیست محیطی به عنوان صنعت سبز در کشور معرفی شد و تلاش بر این است در سال 97 نیز به این مهم دست یابد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر