/
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

بازدید نظارتی و ارزیابی HSED وزارت نفت از ستاد شرکت نفت فلات قاره ایران آغاز شد

بازدید نظارتی و ارزیابی HSED وزارت نفت از ستاد شرکت نفت فلات قاره ایران با حضور دکتر جعفرزاده معاون مدیرکل در امور محیط زیست وزارت نفت و هیات همراه در این شرکت، آغاز شد و اقدامات این شرکت در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۴۶۹۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در این بازدید با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی این شرکت نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از این مبلغ تاکنون 400 ميليارد تومان تخصیص یافته و حدود 600 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

دکتر ایمان شیریان‌پور در ابتدا به ارائه گزارشی از حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران همچنین اقدامات انجام شده در زمینه HSED پرداخت.

وی گفت: واحد HSE شرکت نفت فلات قاره ایران از سال 1384 به طور رسمی کار خود را آغاز کرده و به تدریج پدافند غیرعامل نیز به آن افزوده شده است.

وی، آمار کارکنان HSE این شرکت در ستاد تهران و مناطق عملیاتی را حدود 340 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کار اقماری و دو شیفت کاری در مناطق عملیاتی و سکوها، به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم و امیدواریم با اصلاح ساختار بتوانیم نیروهای جدید و متخصص بیشتری جذب نماییم.

شیریان‌پور، آمار بیش از 52 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه از تیرماه 94 تا پایان سال 96 را یک رکورد خوب برای این شرکت ارزیابی کرد و گفت: توجه به ایمنی، در کنار سلامت کارکنان، همچنین حفظ محیط زیست و جلوگیری از بروز بحران در راس برنامه‌های واحدHSED  شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد.

شيريان‌پور، همچنین به مشکلات این شرکت در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: نزديک به 15 درصد از تجهيزات و تاسیسات شرکت نفت فلات قاره در حوزه ايمني و آتش‌نشاني نيازمند بازسازي جدي است و 55 درصد نيز به تامين اعتبار براي بهبود شرايط موجود نياز دارد.

وی در ادامه فهرستی از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت در حوزه HSE مانند طرح جامع F&G مناطق عملیاتی، ارتقاء ایمنی ساختمان ستاد و ... و میزان پیشرفت هر یک را ارائه کرد.

دکتر شیریان‌پور در پایان چالش‌های پیش روی این شرکت در حوزه HSE را مقابله با حریق مخازن، تامین شناورهای آتش‌خوار، استانداردسازی فرودگاه‌ها و هلی‌دک‌ها و ایمن‌سازی سایت‌های دارای گاز H2S اعلام کرد.

در ادامه این جلسه مهرشاد جانبازخوی مدیر منابع انسانی شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در سخنانی بر ضرورت رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت کارکنان تاکید کرد و گفت: با توجه به حوزه فعالیت و نوع کار در این شرکت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به گفته وی، آموزش کارکنان، مجهز کردن تاسیسات به تجهیزات ایمنی، نوسازی و به‌روزرسانی تاسیسات و ... از نکاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

همچنین دکتر محمدتقی جعفرزاده، معاون مدیرکل در امور محیط زیست وزارت نفت نیز با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این شرکت از دو دیدگاه تولید نفت و تثبیت حاکمیت ایران در آب‌های خلیج‌فارس برای وزارت نفت و کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه باید در جهت افزایش ایمنی در این شرکت تلاش نماییم.

وی افزود: کار در این شرکت به دلیل اقماری بودن کارکنان و شرایط جغرافیایی و استراتژیک با سایر شرکت‌های نفتی تفاوت‌های عمده‌ای دارد بنابراین رعایت نکات ایمنی در این شرکت اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

دکتر جعفرزاده اهداف اصلی بازدید از این شرکت را شامل بررسی تعهد شرکت‌های ستادی به HSE و تخصیص منابع، تحقق و پیاده شدن الزامات HSE، منطبق بودن اهداف و برنامه‌های تعریف شده با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت، انجام فعالیت‌ها بر اساس شاخص‌های عملکردی ابلاغ شده و بررسی موانع و مشکلات و کمک در جهت رفع این چالش‌ها عنوان کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر