/
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

دیدار رئیس کل بانک مرکزی با نخست وزیر عراق دیدار

'عبدالناصر همتی' رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق دیدار کرد.
کد خبر : ۱۴۷۹۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی و هئیت همراه از جمله روح اله خدارحمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی روز چهارشنبه در بغداد به دیدار نخست وزیر عراق رفتند و با وی درخصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور بویژه در بخش پولی و بانکی گفت و گو کردند.

در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه، راهکارهای تسریع روابط بانکی و پولی به عنوان یکی از موانع گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی میان دو کشور بررسی کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر این که جزیی از نظام تحریم های ضد ایرانی نخواهد بود، تاکید کرد.رئیس کل بانک مرکزی نیز اظهار امیدواری کرد: شرایط برای گسترش هر چه بیشتر همکاری میان دو کشور به ویژه در بخش بانکی فراهم شود.

بر اساس این گزارش، 'عبدالناصر همتی' رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در راس هیاتی وارد بغداد پایتخت عراق شد و مورد استقبال 'علی العلاق' رییس کل بانک مرکزی این کشور قرار گرفت.

شب گذشته پس از چندین ساعت مذاکره میان هیات های دو طرف، توافقنامه سازوکار پرداخت مالی میان ایران و عراق از سوی رئیسان کل بانک های مرکزی دو کشور امضا شد.

سازوکار نحوه پرداخت مبالغ مربوط به واردات برق و گاز ایران به عراق و سایر کالاها سرفصل اصلی این توافقنامه است.

رئیس کل بانک مرکزی در این سفر دو روزه قرار است همچنین با رئیس جمهوری این کشور دیدار کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر