/
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

قانون ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی نهایی شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع قانون ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی نهایی شده است گفت: علاوه بر آن هم‌اکنون برجسته‌ترین طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع بانکداری اسلامی است.
کد خبر : ۱۵۰۰۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک خاورمیانه، سیدتقی کبیری با اشاره به اینکه هم‌اینک در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سه طرح و لایحه اصلی مدنظر قرار دارد اظهار کرد: یکی از آنها قانون ارزش افزوده بوده که تقریبا نهایی شده است.

موضوع لایحه صندوق مکانیزه فروش نیز به صحن مجلس آمده و در مسیر نهایی شدن است و علاوه بر آن موضوع تحقیق و تفحص از گمرک ایران نیز مطرح بوده است.

هم‌اینک شاید برجسته‌ترین طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، موضوع بانکداری اسلامی است و در این رابطه، این طرح تبدیل به سه طرح بانک توسعه صادرات، بانکداری جمهوری اسلامی و بانک مرکزی شده و در قالب مجزا، بانک مرکزی به پایان رسیده است.

طرح بانک توسعه نیز تقریبا مراحل پایانی خود را طی می‌کند و نیز چند ماده واحد بانکداری جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است.

همچنین بحث لایحه هشت منطقه آزاد تجاری، سه منطقه الحاق و 12 منطقه ویژه اقتصادی در مجلس تصویب شده اما شورای نگهبان ایراداتی بدان وارد کرد و هم اینک به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگشته و در حال بررسی موضوع است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر