/
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

بازار اروپا؛ هدف اصلی کریدور شمال به جنوب

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: اتصال قطار ایران به کشور آذربایجان زمینه را برای انتقال راحت کالا به کشورهای اروپایی فراهم می کند.
کد خبر : ۱۵۶۸۸

 نبض نفت - منوچهر جمالی‌سوسفی عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره آثار مثبت تکمیل پروژه کریدور شمال به جنوب، گفت: تکمیل این کریدور می تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش پررنگی داشته باشد.

توسعه حمل و نقل ریلی کلید اصلی کریدور شمال به جنوب

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی کریدور شمال به جنوب، توسعه حمل و نقل ریلی است، در این رابطه خوشبختانه اخیرا پروژه قطار تهران- قزوین- رشت به بهره برداری رسید که افتتاح این پروژه زمینه را برای توسعه استان گیلان فراهم می کند.

اتصال قطار تهران- قزوین- رشت به آستارا و کشور آذربایجان

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که قطار تهران- قزوین- رشت در آینده به شهر آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان متصل شود

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که قطار تهران- قزوین- رشت در آینده به شهر آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان متصل شود.

ایجاد هاب ریلی در استان گیلان؛ اتصال آستارا، انزلی و منطقه آزاد به رشت

جمالی سوسفی ادامه داد: همچنین قرار است که شبکه ریلی استان گیلان یعنی قطار رشت به آستارا، رشت به بندر انزلی و رشت به منطقه آزاد شکل بگیرد، درشرایط کنونی برخی از این پروژه آماده اجرا بوده و در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبق توافقات صورت گرفته، پروژه قطار آستارا به کشور آذربایجان با مشارکت این کشور اجرایی خواهد شد و بخشی از هزینه های مالی این پروژه توسط آذربایجان تأمین خواهد شد.

اتصال قطار به آذربایجان برای انتقال راحت کالا به کشورهای اروپایی

وی با بیان اینکه اتصال قطار ایران به کشور آذربایجان زمینه را برای انتقال راحت کالا به کشورهای اروپایی فراهم می کند، تصریح کرد: تکمیل این خط حمل و نقل ریلی موجب درآمدزایی بالای ایران می شود، به طوری که کالاها از جنوب ایران از طریق خطوط ریلی به شمال ایران و از آنجا به آذربایجان و کشورهای اروپایی منتقل خواهد شد.

تکمیل کریدور شمال به جنوب کلید دور زدن تحریم های آمریکا

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب کلید دور زدن تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است، افزود: درآمد ایران از حمل کالای کشورهای خارجی از طریق این کریدور می تواند بخشی از درآمدهای نفتی را تأمین کند، از این رو کریدور شمال به جنوب همانند مجاری تنفسی کشور در برابر تحریم ها عمل خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر