/
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

افتتاح ۴ فاز پارس‌جنوبی در یکروز افتخار ملی است

رئیس جمهوری افتتاح ۴ فاز پارس‌جنوبی در یکروز را افتخار ملی دانست و گفت: بدون برجام، افتتاح ۱۵ فاز پارس‌جنوبی در این مدت کوتاه امکان نداشت.
کد خبر : ۱۵۷۸۴

نبض نفت -  دکتر حسن روحانی، عصر یکشنبه (۲۶ اسفندماه) در شورای اداری استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید با مقاومت به آمریکا بفهمانیم مسیرش اشتباه است، گفت: کسی که جلو دارو و مواد غذایی را می‌گیرد، جانی است و دستگاه قضایی، سران آمریکا و طراحان تحریم را به خاطر جنایت علیه بشریت، در داخل و خارج تحت پیگیرد قرار دهد.

وی با قدردانی از استقبال گرم مردم کنگان و استان بوشهر از خادمان خود، افزود: باوجود مشکلات و فشار دشمنان، ملت ایران به موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد و از نعمت‌های الهی که در اختیار مردم است، برای توسعه و پیشرفت استفاده می‌کند.

رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح یک پروژه بسیار مهم در عسلویه و آغاز به‌کار ۴ فاز دیگر از پارس‌جنوبی، تصریح کرد: این خیلی مهم است که در یک روز مردم ایران شاهد افزایش 100 میلیون مترمکعب در نقل و انتقال گاز کشور باشند.

روحانی عنوان کرد: خیلی مهم است که در ماه‌های گذشته باوجود تحریم‌ها و فشارها، ۱۵ فاز پارس‌جنوبی را افتتاح کرده‌ایم و در طول ۵ سال گذشته همه تلاشگران و زحمتکشان این عرصه تمام تلاش خود را برای خودکفایی در عرصه گاز انجام دادند و این دستاورد سبب افتخار است.

وی ادامه داد: وقتی در یک جمع خارجی اعلام کردم که ظرفیت تولید گاز ما در روز یک میلیارد مترمکعب است، همه تعجب کردند و باور نمی‌کردند، اما امروز در تامین گاز مورد نیاز کشور خودکفا شدیم و این کار بسیار ارزشمندی در کشور است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اما باید قدر این نعمت‌های الهی را بدانیم، گفت: بالاترین نعمت کشور مردم خوب و فداکار آن است، امروز ترکیب فرهنگ غنی اسلام با فرهنگ ایران و پیوند این دو فرهنگ درخت تنومندی در منطقه ایجاد کرده است.

روحانی با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست شورای اداری، تصریح کرد: همین آقای زنگنه بگوید که اگر برجام و توافق هسته‌ای نبود، آیا این امکان وجود داشت که با این سرعت ۱۵ فاز پارس‌جنوبی افتتاح و راه‌اندازی شود؟ آمریکایی‌ها می‌گویند که در توافق هسته‌ای سرشان کلاه رفته، البته این حرف غلطی است و هر کدام از طرفین توافق از برجام نفع بردند و سر کسی کلاه نرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور شرایط سختی داشته و مردم در فشار زندگی می‌کنند، عنوان کرد: ما می‌دانیم که برای رسیدن کالا به دست مردم چه مشکلاتی وجود داشته و چه تلاش‌هایی انجام می‌شود. می‌دانیم مسئولان وزارتخانه‌های ما اعم از وزارت خارجه، نفت، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و همچنین بانک مرکزی تلاش‌های فراوانی را انجام می‌دهند، اما در شرایط عادی نیستیم.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر