/
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

پارادوکس افزایش قیمت مواد غذایی علیرغم ثابت ماندن نرخ ارز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نرخ ارز طی هفته‌های اخیر ثابت مانده بنابراین افزایش قیمت مواد غذایی دلیل منطقی ندارد. به زعم وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در انبارها موجود است.
کد خبر : ۱۵۸۸۰

نبض نفت - رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش شدید قیمت مواد غذایی در روزهای ابتدایی سال ۹۸، گفت: در حال حاضر بازار کمبودی ندارد و میوه، مرغ، گوشت و... به وفور در مغازه‌ها یافت می‌شود بنابراین گرانی مواد غذایی در این روزها محلی از اعراب ندارد.

تعطیلات فضا را برای جولان سوداگران فراهم کرده است

نماینده مردم سبزوار ، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی  یکی از دلایل افزایش قیمت مواد غذایی در روزهای اولیه سال 98 را افزایش حجم خرید مردم و بار روانی موجود در بازار دانست و افزود: تعطیلات فضا را برای جولان سوداگران فراهم کرده و باعث شده عده‌ای از این شرایط برای افزایش قیمت‌ مواد غذایی استفاده کنند، در این فضا حضور دستگاه‌های نظارتی می‌تواند تا حدودی آرامش را به بازار بازگرداند.

کاهش قیمت مواد غذایی پس از تعطیلی نوروز

وی با تاکید بر اینکه قیمت مواد غذایی در روزهای آینده و پس از تعطیلی کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: از یک سو عرضه بیشتر کالاهای اساسی به بازار و از سوی دیگر بازگشایی ادارات و سازمان‌ها باعث کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده می‌شود.

مردم در روزهای باقی مانده از تعطیلات عجله‌ای برای خرید نداشته باشند و به اندازه نیاز روزانه خود مواد غذایی خریداری کنند چرا که طی روزهای آینده قیمت این مواد کاهش چشمگیری پیدا می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مردم در روزهای باقی مانده از تعطیلات عجله‌ای برای خرید نداشته باشند و به اندازه نیاز روزانه خود مواد غذایی خریداری کنند چرا که طی روزهای آینده قیمت این مواد کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ ارز طی هفته‌های اخیر ثابت مانده است بنابراین افزایش قیمت مواد غذایی دلیل منطقی ندارد. به زعم وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در انبارها موجود است و در حال حاضر کشور نیازی به واردات ندارد.

سبحانی‌فر علت افزایش قیمت ها در روزهای نخست سال ۹۸ را ناشی از افزایش تقاضا مردم در بازار و نقش کمرنگ دستگاه‌های نظارتی دانست و گفت: این دستگاه‌ها باید با برقراری شیفت‌های نوروزی از فعالیت سوداگران جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش قیمت مواد غذایی در روزهای نخست سال دلیل منطقی ندارد و قیمت ها با تداوم  نظارت کنترل پس از پایان تعطیلات کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر