/
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

ثبت رکوردهای جدید تولید در پتروشیمی‌های غرب کشور

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ثبت رکوردهای جدید تولید در پتروشیمی‌های غرب کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۵۹۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله فرج‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تا 26 اسفند ماه 97، مجتمع پتروشیمی لرستان حدود 5 درصد، پلیمر کرمانشاه 8 درصد، کردستان 18 درصد و مهاباد 8 درصد نسبت به سال 1396 رشد تولید را محقق و محصولات پلیمری خود را افزون بر عرضه در داخل کشور به کشورهای مختلف صادر کردند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب پتروشیمی ایلام براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، افزود: امسال با تولیدی شدن واحد الفین پتروشیمی ایلام، شاهد تأمین بخشی از اتیلن مورد نیاز این مجتمع از این واحد خواهیم بود.

فرج‌پور ادامه داد: در سال 97 پتروشیمی کاویان به عنوان تأمین‌کننده اصلی خوراک خط لوله اتیلن غرب، رشد 36 درصدی تولید اتیلن را به ثبت رساند و بدین ترتیب پتروشیمی‌های واقع در مسیر این خط توانستند اتیلن بیشتری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اتیلن مورد نیاز مجتمع‌های متصل به خط اتیلن غرب، بیشتر توسط پتروشیمی کاویان تأمین می­‌شود و با توجه به اولویت تأمین نیاز داخل کشور، اتیلن مازاد دیگر مجتمع‌های الفینی منطقه عسلویه نیز به خط تزریق می­‌شود. همچنین در آینده نزدیک با راه‌اندازی واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام، به تدریج وابستگی این مجتمع به خط غرب کاهش خواهد یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر